Slovenska vlada prošli je tjedan razgovarala s predstavnicima airBaltica i razgovarala o mogućnosti otvaranja nove baze u Ljubljani.
Latvijski prijevoznik
uvest će dva tjedna leta između Rige i slovenske prijestolnice od 2.
svibnja 2024. nakon što se uspješno prijavio za državne subvencije koje
će pokriti 50% pristojbi zrakoplovne kompanije u ljubljanskoj zračnoj
luci. I Ministarstvo za infrastrukturu i Ministarstvo za gospodarski
razvoj i tehnologiju rekli su: “Isticali smo da smo jako zainteresirani
za sve oblike suradnje koji bi pridonijeli boljoj zračnoj povezanosti
Slovenije. Naši vanjski partneri predstavili su ključne nalaze analize
zračne povezanosti Slovenije s mogućim modelima javno-privatnog
partnerstva”. Analiza se odnosi na studiju o uspostavi novog nacionalnog
prijevoznika u Sloveniji, koju država koristi kao okvir za pokretanje
nacionalnog zračnog prijevoznika, piše Ex-Yu Aviation News. Predstavnici airBaltica rekli su da trenutno nemaju planove za
otvaranje baze u Ljubljani, napominjući da bi takva akcija zahtijevala
znatna financijska i organizacijska ulaganja, uz potrebu uspostavljanja
novog brenda na slovenskom tržištu. Međutim, izrazili su interes za
daljnjim razgovorom o tome nakon što prouče nalaze iz studije o zračnoj
povezanosti Slovenije. airBaltic je istaknuo da se raduje pokretanju
nove linije Riga - Ljubljana, za koju kažu da već pokazuje solidnu
potražnju. airBaltic ima više baza, a posljednju će otvoriti ovog
prosinca na otoku Gran Canaria, s letovima do deset odredišta. U svibnju
2022. airBaltic je otvorio bazu u Tampereu u Finskoj. Nadalje, ima baze
u Tallinnu i Vilniusu, uz glavno središte u Rigi. Govoreći za EX-YU Aviation News ranije ove godine, izvršni direktor
airBaltica, Martin Gauss, rekao je: “Jako sam tužan što Ljubljana više
nema zrakoplovnu kompaniju. Latvija ima povezanost s više od 100 ruta
samo jedne zrakoplovne kompanije, Ljubljana bi trebala imati vlastitog
prijevoznika i imati tu povezanost”.
Dodao je: “Adria Airways je
propala i nitko drugi nije uskočio. Ono što smo mi napravili na Baltiku
je doveli tvrtku u stečaju do mjesta gdje smo sada. Isti razvoj moguć
je iu Sloveniji. Zašto ne učiniti ono što mi radimo i početi s pet
zrakoplova iz Ljubljane i samo uspostaviti vezu. Ne pokušavajte se
natjecati s Ryanairom i Wizz Airom i prevesti 200 putnika bez novca od
točke A do točke B. Uspostavite povezanost s odgovarajućim planom. Za
ovakve modele važno je imati pravu letjelicu. Na primjer, u Tampereu smo
postavili zrakoplov i uspostavili letove iz zračne luke s koje se ništa
nije događalo, a sada smo izgradili mrežu. Ne povezujemo Tampere samo s
odredištima za slobodno vrijeme, što naravno također funkcionira, već
smo ga povezali sa središtima naših ključnih partnera za dijeljenje
kodova i tada imate odgovarajuću povezanost s odgovarajućim vremenom.”