Grad Banja Luka plaćat će autobusnim prijevoznicima 60.000 KM (oko 30.000 eura) mjesečno za održavanje nerentabilnih seoskih linija.
Ti iznosi isplaćivat će se kao subvencije iz gradske blagajne, što je dodatna financijska injekcija za prijevoznike, kojima je nedavno odobreno i poskupljenje karata.
Dejan Mijić, direktor Autoprevoza, potvrdio je za portal Capital da je postignut dogovor s gradom da se sufinanciraju linije koje nemaju dovoljan broj putnika.
Tražili su više
“To su linije koje ne mogu biti rentabilne čak i s poskupljenjima karata. Zbog toga će Gradska uprava izdvojiti subvencije” rekao je Mijić.
Na sastanku koji je nedavno održan s predstavnicima gradske uprave dogovoreno je da će Banja Luka plaćati subvencije od 0,25 KM po kilometru za te linije.
“Izračunali smo da nam minimalno treba više od 0,40 KM za određene prigradske linije. Međutim, iz Gradske uprave su nam rekli da ne postoje ta sredstva u proračunu. Onda smo se usaglasili da se isplaćuje 0,25 KM za kilometar sve dok se ne izradi studija o javnom prijevozu, koja bi trebala pokazati kakvo je pravo stanje u tom području, odnosno koje linije nisu ekonomski opravdane”, objasnio je Mijić.
Prema njegovim riječima, prijevoznici će mjesečno fakturirati prijeđene kilometre Gradskoj upravi, te bi isplata subvencija trebala početi već s ovim mjesecom.
Bojan Kresojević, gradski menadžer, potvrdio je isplatu subvencija autobusnim prijevoznicima te objasnio da su te linije nerentabilne jer nemaju dovoljan broj putnika, a ne mogu se ukinuti jer ljudi iz tih prigradskih naselja o njima ovise.
“Cilj ove mjere je da održimo javni prijevoz. Ove subvencije će se isplaćivati sve dok ne pronađemo konačno rješenje za probleme koje imamo u javnom prijevozu” rekao je Kresojević.
Konačno rješenje trebala bi ponuditi studija o javnom prijevozu. Ona bi trebala utvrditi koliko putnika ima na pojedinim linijama, koje trase treba mijenjati i slično.
Kada će studija biti završena Kresojević nije mogao reći jer se izrada tog dokumenta još niti ne nazire. Naime, studija je trebala biti pripremljena još sredinom prošle godine, ali zasad je bio samo jedan neuspješan pokušaj.
Grad je raspisao natječaj za studiju, ali je postupak žalbe trajao više od dva mjeseca i ta nabava je na kraju pala. Sada Banja Luka treba pokrenuti novi postupak, ali Kresojević nije mogao reći kada će biti raspisana nova javna nabava.
Manji broj polazaka
Skupština grada Banja Luka ove je godine dva puta odobrila poskupljenje karata u javnom prijevozu zbog velikog rasta cijena goriva.
Iako je odobreno poskupljenje karata Grad Banja Luka se obvezao da će sufinancirati mjesečne karte za pojedine kategorije putnika kao što su umirovljenici, djeca iz brojnijih obitelji i slično.
Usto, Grad Banja Luka je zbog pojave koronavirusa više puta pomagao rad prijevoznika, koji su imali problema zbog smanjenog broja polazaka i manjeg broja putnika. Za te svrhe je iz gradske blagajne prijevoznicima isplaćeno nekoliko stotina tisuća maraka.