Gradski menadžer Goran Vesić najavio je da uskoro u Beograd stižu električni autobusi čime će grad postati jedini u Evropi koji će imati jednu ekološki čistu autobusku liniju. Grad Beograd je izdvojio 2,6 miliona evra kojima je kupljeno pet autobusa kineske kompanije „Hajger” a radi se o jednoj od najvećih fabrika za proizvodnju autobusa koja u jednom danu proizvede čak 70 ovakvih vozila. Uporedo sa njihovim dolaskom radi se na izgradnji punjača, a ta linija će nositi oznaku 1E i saobraćaće između Belvila i Vukovog spomenika. Autobusi će ići u razmaku od 12 do 15 minuta, punjači će biti na početnoj i poslednjoj stanici, a sa punjenjem u trajanju od 10 minuta ovi autobusi mogu da pređu 20 kilometara. Ovi autobusi su srednje veličine i mogu da prime oko 80 putnika, biće zelene boje i time želimo da damo doprinos očuvanju životne sredine.
Gradski menadžer Goran Vesić najavio je da uskoro u Beograd stižu električni autobusi čime će grad postati jedini u Evropi koji će imati jednu ekološki čistu autobusku liniju.
– Grad Beograd je izdvojio 2,6 miliona evra kojima je kupljeno pet autobusa kineske kompanije „Hajger” a radi se o jednoj od najvećih fabrika za proizvodnju autobusa koja u jednom danu proizvede čak 70 ovakvih vozila. Uporedo sa njihovim dolaskom radi se na izgradnji punjača, a ta linija će nositi oznaku 1E i saobraćaće između Belvila i Vukovog spomenika.
Autobusi će ići u razmaku od 12 do 15 minuta, punjači će biti na početnoj i poslednjoj stanici, a sa punjenjem u trajanju od 10 minuta ovi autobusi mogu da pređu 20 kilometara. Ovi autobusi su srednje veličine i mogu da prime oko 80 putnika, biće zelene boje i time želimo da damo doprinos očuvanju životne sredine. Plan nam je da sledeće godine nastavimo sa kupovinom takvih vozila sa idejom da centar grada bude pokriven električnim vozilima, što je praksa u svim razvijenim zemljama – rekao je gradski menadžer, gostujući u Jutarnjem programu RTV „Pink”.
U narednim godinama čitav deo centra grada između Zelenog venca, Braće Jugovića, Trga republike i Pariske ulice biće pretvoren u pešačku zonu, istakao je Vesić.
– U Direkciji za građevinsko zemljište toku je tender za radove na Obilićevom vencu i taj deo biće pretvoren u pešačku zonu, Ulica maršala Birjuzova takođe će biti pešačka zona samo što će ulaz i izlaz iz garaže biti iz te ulice. Pretvaranje u pešačku zonu zahteva i nova parking mesta te ćemo izgraditi nekoliko garaža u tu svrhu.
JKP „Parking servis” je blizu dobijanja građevinske dozvole za garažu na Studentskom trgu, izmestiće se okretnica, a na predlog premijera Vučića tu će biti i spomenik Zoranu Đinđiću. Svi ti radovi biće sinhronizovani te ćemo na tom mestu dobiti garažu sa više od 700 parking mesta što će omogućiti građanima koji dođu u pešačku zonu da tu ostave svoje automobile. U planu je i izgradnja garaže na Kosančićevom vencu, u blizini Brankovog mosta tako da u budućnosti sugrađani u centru grada mogu da očekuju mnogo veći broj parking mesta i komfornije parkiranje – rekao je Goran Vesić.
Govoreći o obnovi garaže na Obilićevom vencu, Andrija Čupković, direktor JKP „Parking servis” kazao je da je u toku postavljanje 62 građevinska šipa na dubini od devet metara.
– U ovu garažu nije ulagano proteklih 40 godina i mi ćemo je rekonstruisati do kraja ove godine. Podići ćemo četiri nova polunivoa i tako dobiti novih 220 parking mesta. Garaža će dobiti lift, solarne panele, besplatnu struju za potrebe garaže i punjače za električna vozila. Radovi traju i na garažama Zeleni venac i u Masarikovoj ulici, i one će biti potpuno rekonstrusane od strane domaćih firmi i sa garancijom od 15 godina – istakao je Andija Čupković.