Onoliko koliko su se prije nekoliko mjeseci veselili pojeftinjenju goriva, vozači se sada isto toliko razočaraju kada svrate na benzinske pumpe, jer ih već sedmicama dočekuju neprijatna iznenađenja. Riječ je o seriji tihih poskupljenja, pa je u Banjaluci dizelu, koji je doskora koštao nešto iznad 1,30 KM, cijena sada iznad 1,50 maraka, s tim što na nekim prodajnim mjestima košta i do 1,65 KM. Benzin je još i skuplji, pa košta od 1,56 do 1,80 KM po litri. Ppredsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS, potvrdio je da su ljudi iz ove branše primijetili da cijene goriva rastu, doslovno, preko noći. On ističe da su vlasnici benzinskih pumpi jedva dočekali da poskupe gorivo. Mi apsolutno nismo u mogućnosti da dignemo cijenu prevoza za jedan žuti fening, a vidite i sami šta se događa s gorivom. Pumpadžije su ovo jedva dočekale. S onom cijenom goriva morali su da smanje svoju maržu. Njima odgovara cijena goriva od 2,20 ili 2,50 maraka. To je jasno kao bijeli dan.
Cijene goriva dižu preko noćiOnoliko koliko su se prije nekoliko mjeseci veselili pojeftinjenju goriva, vozači se sada isto toliko razočaraju kada svrate na benzinske pumpe, jer ih već sedmicama dočekuju neprijatna iznenađenja.
Riječ je o seriji tihih poskupljenja, pa su se "Nezavisne" juče u Banjaluci uvjerile da je dizelu, koji je doskora koštao nešto iznad 1,30 KM, cijena sada iznad 1,50 maraka, s tim što na nekim prodajnim mjestima košta i do 1,65 KM. Benzin je još i skuplji, pa košta od 1,56 do 1,80 KM po litri.
Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS, potvrdio je da su ljudi iz ove branše primijetili da cijene goriva rastu, doslovno, preko noći. On ističe da su vlasnici benzinskih pumpi jedva dočekali da poskupe gorivo.
"Mi apsolutno nismo u mogućnosti da dignemo cijenu prevoza za jedan žuti fening, a vidite i sami šta se događa s gorivom. Pumpadžije su ovo jedva dočekale. S onom cijenom goriva morali su da smanje svoju maržu. Njima odgovara cijena goriva od 2,20 ili 2,50 maraka. To je jasno kao bijeli dan", poručio je Grbić.
I ostale vozače, i to one koji mjesečno potroše znatno manje količine goriva, zapljusnuo je hladan tuš kada su vidjeli nove cjenovnike na prodajnim mjestima.
"Na jednoj od benzinskih pumpi dizel je prije dva dana koštao 1,48, a kada sam jutros naišao cijena mu je bila 1,53 po litri. Razlika je, dakle, jedva uočljiva, ali nije zanemariva kada se sipa, primjera radi, pola rezervoara", ispričao nam juče jedan ogorčeni vozač iz Banjaluke.
Identičan trend bilježi se i u FBiH, gdje su sve benzinske pumpe već podigle cijenu. U resornom ministarstvu potvrdili su nam da je evidentan trend rasta cijena naftnih derivata u FBiH, gdje benzini, u prosjeku, koštaju 1,70 po litri, a dizel je desetak feninga jeftiniji.
"Povećanje cijena goriva po pet feninga izvršile su sve benzinske pumpe u FBiH", kazali su nam iz Federalnog ministarstva trgovine.
Milenko Bošković, predsjednik Udruženja prometnika nafte i naftnih derivata FBiH, rekao je da nabavne cijene rastu već dvije sedmice zaredom, što je uticalo i na to da imamo isti trend i na benzinskim pumpama.
"Jako je nezahvalno prognozirati šta bi trebalo da se desi u narednim sedmicama. Imamo situaciju da su cijene bile dotakle dno i sada se vraćaju u drugom smijeru. Dakle, dolazi do povratka cijena goriva na ranije nivoe", poručio je Bošković.
Uz ovakav razvoj situacije, koji vlasnicima vozila nikako ne odgovara, na pomolu je i povećanje akciza na naftu od 0,15 KM po litri, a taj novac bi, kako nas ubjeđuju nosioci vlasti, trebalo da ide na izgradnju autoputeva i puteva. Međutim, skeptični su oni koji bi te puteve i autoputeve koristili.
"Ubijeđeni smo da te pare ne idu za ono što oni tvrde! Da idu za izgradnju autoputeva, imali bismo bolju infrastrukturu nego Njemačka. Ne da bismo vozili po autoputevima, već po crvenim tepisima", kazao je Grbić.