Prvi od ukupno 15 novih zrakoplova Airbus 220 nacionalnom prijevozniku Croatia Airlinesu (CA) bit će isporučen tijekom srpnja, a kao i ostali zrakoplovi, bit će s osvježenim vizualnim izgledom kao dio novog rebrandinga kompanije povodom 35 godina njezina poslovanja, rečeno je u utorak u toj kompaniji.
U Croatia Airlinesu predstavili su novi rebranding, s novim vizualima i logotipom kojeg i dalje čine kvadratići crvene, tamno i svjetlo plave boje, ali više razmaknuti po repu zrakoplova i uz prednji ulaz.
Predsjednik uprave CA Jasmin Bajić i državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić na upit Hine kazali su da je ukupna investicija nabave novih 15 zrakoplova do 2027., te obuke pilota i rebrandinga, više od 500 milijuna dolara, a kazali su i da su nedavno posjetili tvornicu Airbus Canada gdje se proizvode ti novi zrakoplovi.
Do kraja 2024. u flotu CA bi trebao stići i drugi Airbus 220, dok će ostali pristizati do 2027. , a svi će imati oko 25 posto manju potrošnju goriva i wi-fi kao novost u ponudi CA.
Razgovara se o interkontinentalnim letovima
- Ova naša 35. godina poslovanja povijesna je jer označava početak obnavljanja cijele flote potpuno novim zrakoplovima. Ono što smo vidjeli u tvornici dobro izgleda i radujemo se jer to znači i razvoj kompanije, nove linije i prihode, kao i njezin dodatni doprinos hrvatskom gospodarstvu i turizmu. Od novih zrakoplova očekujemo veći promet, a od rebrandinga veću vidljivost naše flote, poručio je Bajić.
I Mihotić je kazao da će novi zrakoplovi u floti CA otvoriti mnoge nove mogućnosti.
- S novim zrakoplovima otvara se prilika i za interkontinentalne letove, o čemu također razgovaramo, najavio je Mihotić.
Direktor komercijalnih poslova CA Slaven Žabo i kompanijska dizajnerica, koja je radila i prošle i sadašnji rebranding Ivana Ivanković
istaknuli su da je to bilo potrebno zbog tržišta, novih trendova i
bolje prepoznatljivosti, dodajući da će putnike u novim zrakoplovima
dočekati i šira sjedala, više prostora za prtljagu, punjači mobilnih
uređaja i novi jastučići, plavi s logotipom kvadratića.
- Išli smo od jednog suptilnijeg dizajna prema jačem naglašavanju nacionalnog identiteta, a da bi ta osnovna ideja ostala ista odnosno to povećavanje kvadrata od manjeg prema većem ili od većeg prema manjem kao nekakvo izranjenje iz mora, kao prolazak kroz prostor simbolizira neku dinamičnost i brzinu, pojasnila je Ivana Ivanković, voditeljica kompanijskog dizajna Croatia Airlines.
Ivanković je podsjetila da se CA od osnivanja vizualno rebrandirala 1997., 2004. i 2019. te sada 2024., no nikad radikalno, uvijek zadržavajući kvadratiće, koji su prepoznatljivi za Hrvatsku i dio su njezinog naslijeđa.
Zaposleno 20 novih pilota
Zbog novih zrakoplova i većeg prometa, s više linija ove godine, CA je, po riječima direktora prometa CA, ujedno i šefa pilota Davora Mišića, u 2023. i do sada u 2024. zaposlila 20 novih pilota, od kojih su neki na obuci za nove Airbusove 220.
-
Za novi zrakoplov tri posade su već gotove sa svojim školovanjem, a još
dvije posade su u ovom trenutku na školovanju u Frankfurtu ,tako da
očekujemo da će i oni biti gotovi sa svojim školovanjem do dolaska prvog
aviona, rekao je Davor Mišić, kapetan i direktor prometa Croatia
Airlinesa.
U CA vjeruju i da će s novim linijama, novim zrakoplovom i dobrom potražnjom ove godine premašiti lanjske brojke od više od 1,7 milijuna prevezenih putnika.