U prvom tromjesečju 2023. godine Croatia Airlines nastavio je s povećanjem frekvencija i obnavljanjem pojedinih ruta, što je dovelo do rasta naleta u broju letova za 23 posto u odnosu na isto tromjesečje 2022. godine.
Tako je mreža
opsluživanja u prvom tromjesečju ove godine obuhvaćala 13 međunarodnih i
sedam domaćih destinacija, dok je početak godine protekao bolje od
očekivanog, uz istovremeni nastavak rasta potražnje za uslugama zračnog
prijevoza. U prvom tromjesečju ove godine Croatia Airlines ostvario je nalet od
6711 blok sati, a zabilježeno je 5112 letova te prevezeno 303.347
putnika, odnosno 51 posto više putnika u odnosu na isti kvartal 2022.
godine, ali još uvijek za 12 posto manje od ostvarenih 345.800 putnika u
istom razdoblju 2019. godine. Broj putnika u domaćem redovitom prometu
veći je za 39 posto, a u međunarodnom redovitom prometu za 56 posto u
odnosu na prvo tromjesečje 2022. godine. Ostvareni putnički faktor
popunjenosti (PLF) od 61,3 posto veći je za 9,9 postotnih bodova od
ostvarenja u prvom tromjesečju 2022. godine, a ostvareni putnički
kilometri povećani su za 43 posto. U nastalim tržišnim okolnostima na kraju promatranog razdoblja
ostvaren je operativni gubitak u visini od 9,3 milijuna eura, koji s
neto rezultatom financiranja daje neto gubitak od 9,96 milijuna eura.
Pozitivni tržišni trendovi pridonijeli su znatno boljem financijskom
rezultatu prvog tromjesečja 2023. godine u odnosu na isto razdoblje
2022. godine (gubitak od 15,3 milijuna eura), ali i u odnosu na
ostvarenje u istom razdoblju 2019. godine (gubitak od 13,1 milijuna
eura). U skladu s rastom prometa operativni prihodi i operativni
troškovi ostvareni su na znatno višoj razini u usporedbi s istim
razdobljem 2022. godine.
Ukupni poslovni prihodi veći su za 59
posto u odnosu na prvo tromjesečje 2022. godine. Najveći udio (80 posto)
u ukupnim poslovnim prihodima odnosi se na prihode od prijevoza putnika
koji su veći za 72 posto, uz rast broja putnika od 51 posto u
promatranom razdoblju. Ostvareni operativni troškovi veći su za 22 posto
u odnosu na ostvarene troškove prvog tromjesečja 2022. godine, a
prvenstveno su rezultat rasta broja letova (+23 posto) te povećanja
broja putnika (+51 posto).
Od 26. ožujka do 28. listopada 2023.
godine zrakoplovi Croatia Airlinesa operiraju prema ljetnom redu
letenja, u kojem su letovi prilagođeni potrebama putnika, osobito
tijekom turističke sezone te kapacitetu flote. Croatia Airlines tijekom
turističke sezone planira izravno povezati Hrvatsku s 24 međunarodna
odredišta, odnosno 25 europskih zračnih luka, a zrakoplovi će pritom
letjeti na 47 međunarodnih linija. Ukupno je planirano više od 17.000
letova, a u ponudi će biti više od 1,820.000 sjedala. Ljetnim redom
letenja Croatia Airlines dodatno proširuje mrežu međunarodnih odredišta
uvođenjem novih međunarodnih linija iz Splita za Oslo i Skopje, iz
Dubrovnika za Prag i iz Bola na otoku Braču za München, te obnovom
linije Zagreb – Mostar.
Prema IATA prognozama nakon povijesnih
gubitaka koje je pretrpjela zrakoplovna industrija kao rezultat
pandemije i povezanih ograničenja putovanja, u 2023. godini očekuje se
povratak profitabilnosti zrakoplovne industrije, dok unatoč gospodarskim
neizvjesnostima IATA smatra kako postoji mnogo razloga za optimizam u
pogledu 2023. godine. U skladu s aktualnim podacima, zračni promet još
uvijek nije ostvario obujam prometa iz 2019. godine, odnosno
pretpandemijske razine, no promet raste te se povratak obujma prometa na
pretkrizne razine očekuje u 2024. godini, o čemu svjedoče i posljednje
brojke Croatia Airlinesa.
Ono što je dodatno važno za istaknuti i
zasigurno će utjecati na još kvalitetnije poslovanje Croatia Airlinesa
jest činjenica da će se tijekom 2023. godine u kompaniji intenzivno
odvijati sve potrebne aktivnosti u vezi s nabavom i prihvatom prvih
novih zrakoplova A220 u flotu tijekom 2024. godine, što se temelji na
Post-Covid strategiji Croatia Airlinesa u sklopu koje je planirana
zamjena 12 zrakoplova, uz mogućnost dodavanja još tri jedinice u 2027.
godini.
Od 26. ožujka 2023. godine režim putovanja bez graničnih
kontrola počeo je vrijediti i u zračnom prometu između Hrvatske i država
schengenskog područja, čime su letovi Croatia Airlinesa postali domaći
letovi unutar Europe, što putnicima omogućuje brže i protočnije
putovanje u Hrvatsku te iz Hrvatske u države potpisnice schengenskog
sporazuma.