Napominjući da takav rezultat u 2023. znači nastavak oporavka civilnog zrakoplovstva nakon pandemije i povećane potražnje za zračnim prijevozom, iz Croatia Airlinesa iznose i da je ukupan nalet (u broju letova) od 25.977 letova porastao 11 posto u odnosu na 2022., a isti postotak rasta su ostvarili i s 36.213 blok sati.
Putnički kilometri povećani su za 18 posto, a prosječna popunjenost putničke kabine (PLF) na 65,3 posto ili za 3,3 postotna boda u odnosu na 2022. godinu.
S ukupno prevezenih nešto više od 1,73 milijuna putnika, Croatia Airlines je povećala tržišni udio na hrvatskom zrakoplovnom tržištu s obzirom na to da je rast putnika u hrvatskim zračnim lukama lani iznosio 15 posto, ističu iz kompanije.
Većinu od putnika u 2023. ili nešto više od 1,25 milijuna prevezli su u redovitom međunarodnom prometu čime su u plusu od 20 posto u odnosu na godinu prije, a 16 posto više putnika ili nešto više od 412,5 tisuća prevezeno je u redovitom domaćem prometu.
U čarter prometu imali su 63,4 tisuće putnika, što je porast od 30 posto, dok su tereta prevezli 1.523 tone ili jedan posto više.
Sukladno rastu prometa, Croatia Airlines ostvarila je i, kako kažu, znatno veći operativni prihod i operativni trošak u usporedbi s 2022., pa su tako operativni prihodi od 252,4 milijuna eura rasli za 20 posto.
- To za Croatia Airlines znači povratak među najveće hrvatske neto izvoznike, a rast putničkih prihoda zabilježen je u svakom kvartalu prošle godine i ukupno su veći 24 posto ili za 40,9 milijuna eura nego ti prihodi u 2022., navode iz tog prijevoznika.
Operativni troškovi u 2023. porasli su 11 posto ili za 25,3 milijuna eura, najviše zbog rasta broja letova (za 11 posto) i povećanja broja putnika (za 19 posto), a djelomično i zbog inflatornih kretanja.
Iz kompanije podsjećaju i da su u ljetnoj sezoni 2023. Hrvatsku izravno zračno povezivali s 24 međunarodna odredišta, odnosno 25 europskih zračnih luka, a zrakoplovi su letjeli na 44 međunarodne linije.