Naredne godine bi Srbija mogla, pored vozova, autobusa i aviona da ima i redovne helikopterske linije. Tačnije, privatnici bi mogli da se uključe u sve vidove helikopterskog saobraćaja.Neki su za to već spremni i samo čekaju propise. Civilni vazdušni saobraćaj helikopterima u Srbiji je u začetku, ali se u Dobanovcima već pet godina obučavaju kandidati za pilote u jedinoj školi te vrste na prostoru bivše Jugoslavije i Grčke.
Naredne godine bi Srbija mogla, pored vozova, autobusa i aviona da ima i redovne helikopterske linije. Tačnije, privatnici bi mogli da se uključe u sve vidove helikopterskog saobraćaja. Neki su za to već spremni i samo čekaju propise.
Civilni vazdušni saobraćaj helikopterima u Srbiji je u začetku, ali se u Dobanovcima već pet godina obučavaju kandidati za pilote u jedinoj školi te vrste na prostoru bivše Jugoslavije i Grčke. Među desetak pilota je i Sara Krneta, prva žena pilot te škole, čime će dopuniti postojeću letačku dozvolu.
"Letim od svoje šesnaeste, sedamnaeste godine i zanimljivo je to što sam prvo naučila da letim avionom, pa onda da vozim auto", kaže Sara Krneta iz škole za obuku pilota "Helimaster" u Dobanovcima.
Ona je odlučila da krene očevim stopama, kako bi se bavila javnim prevozom putnika helikopterima. Pravilnik o vanaerodomskom sletanju i poletanju otvorio je novo poglavlje srpskog vazdušnog saobraćaja ali i privrede.
"U današnje vreme brzina za poslovanje je vrlo važna. Postoji povećano interesovanje stranih kompanija za prevoz helikopterom", kaže pilot Goran Krneta.
Javni prevoz helikopterom, kao vazdušnim taksijem, zbog procedura, u potpunosti će biti uspostavljen u maju naredne godine. U Srbiji za sada postoje tri registrovana helidroma.
Jedan je u Dobanovcima, drugi u Gorobilju kod Požege, a treći na Mokroj Gori.
Izgradnja helidroma jeftinija je od aerodroma, a civilni helikopterski saobraćaj u Srbiji mogao bi imati veliki značaj u hitnim situacijama. Zdravstveni centar Užice, koji brine o zdravlju više od trista hiljada žitelja, do sada je više puta angažovao vojne i policijske helikoptere.
"Ako mi težimo Evropi, onda je to sastavni deo pružanja usluga po evropskim standardima", objašnjava direktor ZC Užice dr Miloš Božović.
Na to računa i Goran Krneta, koji kaže da su pripremili projekat o medicinskom helikopterskom saobraćaju. Do sada nisu naišli na otvorena vrata za javno privatno partnerstvo, kojim bi moglo da se aplicira pretpristupnim fondovima Evropske unije.