Dvaput više vozača elektronski kroz rampu

Bez autora
May 24 2016

Sezona godišnjih odmora, gužve i nerviranja na naplatnim stanicama su na pomolu, a rešenja za nestrpljive vozače moglo bi da bude elektronsko plaćanje putarine. Najbolji pokazatelj pozitivnih iskustava sa ENP je porast broja šofera koji koriste TAG uređaje, a lane je skoro dupliran u odnosu na 2014. godinu. Od januara do decembra 2015. broj ENP u ukupnom broju transakcija u naplati putarine iznosi 14,10 odsto. U istom periodu, prihod od dopune TAG uređaja iznosio je više od 3,8 milijarde dinara. Svaki četvrti dinar od putarine uplaćen je elektronski. U "Putevima Srbije" kažu da u cilju bržeg protoka vozila kroz naplatne stanice bez zaustavljanja, Sektor za naplatu putarine sprovodi niz aktivnosti kako bi se intezivirao porast korišćenja ENP.

Dvaput više vozača elektronski kroz rampuSezona godišnjih odmora, gužve i nerviranja na naplatnim stanicama su na pomolu, a rešenja za nestrpljive vozače moglo bi da bude elektronsko plaćanje putarine.

Najbolji pokazatelj pozitivnih iskustava sa ENP je porast broja šofera koji koriste TAG uređaje, a lane je skoro dupliran u odnosu na 2014. godinu.

Od januara do decembra 2015. broj ENP u ukupnom broju transakcija u naplati putarine iznosi 14,10 odsto. U istom periodu, prihod od dopune TAG uređaja iznosio je više od 3,8 milijarde dinara. Svaki četvrti dinar od putarine uplaćen je elektronski.

U "Putevima Srbije" kažu da u cilju bržeg protoka vozila kroz naplatne stanice bez zaustavljanja, Sektor za naplatu putarine sprovodi niz aktivnosti kako bi se intezivirao porast korišćenja ENP.

- ENP je savremeni način beskontaktne naplate koji je preporučen od strane Evropske unije i funkcioniše na svim deonicama autoputeva u Republici Srbiji - objašnjava Dušica Arsenov, šef Odseka za kontakt sa korisnicima puteva.

- Njegova glavna odlika je jednostavnost naplate izbegavanjem gotovinskog plaćanja i nepotrebnog zadržavanja na naplatnim stanicama. Na ovaj način se skraćuje vreme i povećava broj ostvarenih transakcija za kraće vreme.

ENP beleži kontinuirani porast i u toku je potpisivanje ugovora sa određenim kompanijama koje su iskazale interesovanje za distribuciju ENP.

U Odseku za kontakt sa korisnicima puteva dodaju da na čeonim i većim bočnim naplatnim stanicama postoji najmanje jedan saobraćajni kanal koji služi za ENP.

Dva sistema

- U okviru ENP postoje dva sistema plaćanja pripejd i postpejd sistem - objašnjava Arsenov. - U pripejd sistemu korisnici unapred uplaćuju iznos dopune TAG uređaja putem kojeg se plaća putarina. Postpejd sistem omogućava korisnicima plaćanje putarine narednog meseca za prolaske sa TAG uređajem ostvarene u prethodnom mesecu.

Do sada su zaključeni ugovori o postpejd načinu plaćanja putarine u vrednosti od oko 120,5 miliona dinara. Za ovakav način plaćanja putarine vlada veliko interesovanje firmi i svakodnevno se potpisuju novi ugovori.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik