Sezona godišnjih odmora, gužve i nerviranja na naplatnim stanicama su na pomolu, a rešenja za nestrpljive vozače moglo bi da bude elektronsko plaćanje putarine. Najbolji pokazatelj pozitivnih iskustava sa ENP je porast broja šofera koji koriste TAG uređaje, a lane je skoro dupliran u odnosu na 2014. godinu. Od januara do decembra 2015. broj ENP u ukupnom broju transakcija u naplati putarine iznosi 14,10 odsto. U istom periodu, prihod od dopune TAG uređaja iznosio je više od 3,8 milijarde dinara. Svaki četvrti dinar od putarine uplaćen je elektronski. U "Putevima Srbije" kažu da u cilju bržeg protoka vozila kroz naplatne stanice bez zaustavljanja, Sektor za naplatu putarine sprovodi niz aktivnosti kako bi se intezivirao porast korišćenja ENP.
Sezona godišnjih odmora, gužve i nerviranja na naplatnim stanicama su na pomolu, a rešenja za nestrpljive vozače moglo bi da bude elektronsko plaćanje putarine.
Najbolji pokazatelj pozitivnih iskustava sa ENP je porast broja šofera koji koriste TAG uređaje, a lane je skoro dupliran u odnosu na 2014. godinu.
Od januara do decembra 2015. broj ENP u ukupnom broju transakcija u naplati putarine iznosi 14,10 odsto. U istom periodu, prihod od dopune TAG uređaja iznosio je više od 3,8 milijarde dinara. Svaki četvrti dinar od putarine uplaćen je elektronski.
U "Putevima Srbije" kažu da u cilju bržeg protoka vozila kroz naplatne stanice bez zaustavljanja, Sektor za naplatu putarine sprovodi niz aktivnosti kako bi se intezivirao porast korišćenja ENP.
- ENP je savremeni način beskontaktne naplate koji je preporučen od strane Evropske unije i funkcioniše na svim deonicama autoputeva u Republici Srbiji - objašnjava Dušica Arsenov, šef Odseka za kontakt sa korisnicima puteva.
- Njegova glavna odlika je jednostavnost naplate izbegavanjem gotovinskog plaćanja i nepotrebnog zadržavanja na naplatnim stanicama. Na ovaj način se skraćuje vreme i povećava broj ostvarenih transakcija za kraće vreme.
ENP beleži kontinuirani porast i u toku je potpisivanje ugovora sa određenim kompanijama koje su iskazale interesovanje za distribuciju ENP.
U Odseku za kontakt sa korisnicima puteva dodaju da na čeonim i većim bočnim naplatnim stanicama postoji najmanje jedan saobraćajni kanal koji služi za ENP.
Dva sistema
- U okviru ENP postoje dva sistema plaćanja pripejd i postpejd sistem - objašnjava Arsenov. - U pripejd sistemu korisnici unapred uplaćuju iznos dopune TAG uređaja putem kojeg se plaća putarina. Postpejd sistem omogućava korisnicima plaćanje putarine narednog meseca za prolaske sa TAG uređajem ostvarene u prethodnom mesecu.
Do sada su zaključeni ugovori o postpejd načinu plaćanja putarine u vrednosti od oko 120,5 miliona dinara. Za ovakav način plaćanja putarine vlada veliko interesovanje firmi i svakodnevno se potpisuju novi ugovori.