Promet na banjalučkom aerodromu imao je lani porast od čak 129,1 odsto u odnosu na predpandemijsku 2019. godinu, što ovu vazdušnu luku, procentualno gledano, čini rekorderom u cijelioj regiji bivše Jugoslavije.
Kao što su "Nezavisne" već pisale, aerodrom u Mahovljanima u 2022. godini opslužio je 343. 009 putnika. Ovo je čak 193.316 putnika više nego tri godine ranije, kada ih je zabilježeno 149.693.
Posmatrano u apsolutnim brojkama, Aerodrom Priština je zabilježio najveće poboljšanje u odnosu na performanse prije pandemije, dodavši preko 600.000 putnika. Slijedio ga je Zadar, koji je u jednoj godini prevezao preko milion putnika, odnosno oko 300.000 više. Dobrim rezultatima može se pohvaliti i Međunarodni aerodrom Sarajevo, koji je lani imao 1.377.348 putnika, ili za 233 hiljade više nego 2019. godine.
Inače, 24 komercijalna aerodroma u bivšoj Jugoslaviji prevezla su preko 26 miliona putnika u 2022. godini, tokom koje su se ostaci pandemije virusa korona još uvijek osjećali, posebno tokom prvog kvartala godine.
Nekoliko aerodroma registrovalo je najprometniju godinu u istoriji, uključujući Prištinu, Sarajevo, Zadar, Banjaluku i Portorož. S druge strane, neki aerodromi su bili snažno pogođeni ratom u Ukrajini koji je počeo u februaru 2022. godine, a posebno Tivat i Pula. Sve u svemu, jedan broj aerodroma u bivšoj Jugoslaviji zabilježio je brži tempo oporavka od evropskog prosjeka, među kojima su Beograd, Zagreb, Split, Skoplje, Podgorica i Niš, piše EX-YU Aviation.
Aerodrom Ljubljana je zabilježio najveći pad broja putnika, što ga čini jednim od aerodroma koji se najsporije oporavljaju u glavnim gradovima u Evropi. Slijedi Dubrovnik, a zatim Tivat, gdje je izbijanja rata zadalo veliki udarac gubitkom ruskog, ukrajinskog i bjeloruskog tržišta. Rusija je bila najveće avio tržište Tivta prije Covida-19.
Sveukupno gledano, beogradski aerodrom je zadržao svoju poziciju najprometnijeg u bivšoj Jugoslaviji, dok se Zagreb vratio na drugu poziciju prvi put od 2019. godine, nadmašivši i Prištinu i Split, koji su ga pretekli tokom pandemije 2020. i 2021. godine. prvi put, Skoplje je bilo na samo 10.000 putnika od prestizanja svojih kolega u Dubrovniku, dok je Sarajevo preteklo Podgoricu. Uprkos bankrotu Montenegro Airlinesa 2019. godine, Aerodrom Podgorica je uspio skoro nadmašiti svoje rekordne rezultate iz 2019. godine, i stigao je samo 2,4% ispod cifara prije pandemije. Kraljevački aerodrom Morava debitovao je na listi, sa 13.683 putnika tokom prve pune godine rada.