"Er Srbija" će u maju dobiti prvi širokotrupni avion erbas A330 sa 254 mesta, koji će se koristiti na direktnim letovima do SAD, najavio je generalni direktor "Er Srbije". Flota srpskog avio-prevoznika će se uvećati u junu i avionom bombardier CRJ-900 koji će "Er Srbija" privremeno dobiti od "Adrije ervejz". Naš primarni fokus u 2016. je na pokretanju prekookeanskih letova za SAD. To je značajan događaj koji zahteva puno planiranja i resursa kako bismo bili uspešni i kako bismo Srbiji doneli trgovinske i turističke prednosti. Naglasio je da "Er Srbija" trenutno ima u svojoj floti dobru kombinaciju od 20 mlaznih i turboprop aviona. Kako kaže, početak prekookeanskih letova za Njujork je značajan za avio-kompaniju, ljude i za državu Srbiju.
"Er Srbija" će u maju dobiti prvi širokotrupni avion erbas A330 sa 254 mesta, koji će se koristiti na direktnim letovima do SAD, najavio je generalni direktor "Er Srbije" Dane Kondić.
Flota srpskog avio-prevoznika će se uvećati u junu i avionom bombardier CRJ-900 koji će "Er Srbija" privremeno dobiti od "Adrije ervejz".
"Naš primarni fokus u 2016. je na pokretanju prekookeanskih letova za SAD. To je značajan događaj koji zahteva puno planiranja i resursa kako bismo bili uspešni i kako bismo Srbiji doneli trgovinske i turističke prednosti", rekao je Kondić za Nacionalnu poslovnu reviju, čiji su osnivači Privredna komora Srbije i Ekonomski institut.
Naglasio je da "Er Srbija" trenutno ima u svojoj floti dobru kombinaciju od 20 mlaznih i turboprop aviona. Kako kaže, početak prekookeanskih letova za Njujork je značajan za avio-kompaniju, ljude i za državu Srbiju.
"Budući da će to biti jedina non-stop usluga iz regiona ka SAD očekujemo veliku potražnju za avio-prevozom iz zemalja bivše Jugoslavije. To je dobro za poslovanje, jer može da ojača naše čvorište na Aerodromu 'Nikola Tesla' i da generiše značajne prihode. To će biti prva direktna veza između Srbije i SAD od 1992. godine i za oko 200.000 žitelja iz dijaspore u regionu obezbediće najbržu vezu", naveo je Kondić.
Prošle godine "Er Srbijom" je letelo 2,55 miliona putnika, što predstavlja povećanje od 11 procenata u odnosu na 2014. godinu, kada su prevezena 2,3 miliona putnika.
To nam je velika motivacija kada vidimo da svake godine sve više ljudi bira da leti sa nama, kazao je Kondić.
"Er Srbija" je 2014. godinu završila sa profitom od 2,7 miliona evra, a Kondić kaže da su finansijski rezultati u 2015. trenutno predmet revizije međunarodne revizorske kuće KPMG i da će biti objavljeni u narednih nekoliko nedelja.
"Početkom marta smo objavili rezultate poslovanja za 2015. godinu i oni su dobri i pokazuju veliki rast u odnosu na 2014. godinu. Na primer, naša prosečna iskorišćenost kapaciteta za prevoz putnika povećana je za četiri procentna poena - na 71 procentni poen", rekao je Kondić.
Obim kargo prevoza u 2015. godini uvećan je za 39 procenata u odnosu na 2014. godinu, na 3.756 tona, a sigurni smo da će se ovaj uzlazni trend nastaviti, ističe Kondić.
"Ove godine ćemo dobiti svoj prvi širokotrupni erbas A330 koji nudi znatno veći kapacitet prostora za skladištenje robe u poređenju sa uskotrupnim modelima A319s i A320s sa jednim prolazom, tako da ima dosta potencijala za prevoz većih količina robe", naveo je čelnik "Er Srbije".
Kada je reč o planiranom uvođenju letova za Sankt Peterburg, Kondić navodi da je taj grad međunarodna metropola u pravom smislu te reči.
"U njemu postoji jaka poslovna osnova za uspostavljanje non-stop usluga. Osim populacije od pet miliona stanovnika i velike potražnje za point-to-point linijom sa Beogradom, mnogi poslovni i turistički putnici biće u mogućnosti da se povežu preko našeg čvorišta sa Aerodroma 'Nikola Tesla' sa gradovima na Balkanu i u južnoj Evropi", rekao je Kondić.
Podsetio je da "Er Srbija" već leti za Moskvu i ima kodšer sporazum sa Aeroflotom tako da može da gradi veliko tržišno prisustvo u Rusiji.
"Što se tiče vremena uvođenja leta, naš wet lease (avion sa posadom) sporazum sa avio-kompanijom 'Adrija ervejz' dozvoljava nam da opredelimo jedan avion A319, što nam pruža mogućnost da povežemo ovaj fascinantan ruski grad sa našim glavnim gradom", kaže Kondić.