Do kraja juna bi trebalo da bude završena obilaznica od Straževice do Bubanj Potoka. Na putu se našla i reka. Kako protiču radovi?
Iako je najveći deo radova na deonici obilaznice od Straževice do Bubanj Potoka završen, veliki broj radnika je angažovan kako bi do kraja meseca saobraćajnica bila spremna za otvaranje.
Paralelno sa asfaltiranjem preostalog dela obilaznice, radnici u najznačajnijem objektu na trasi, tunelu Beli Potok, ugrađuju opremu.
Predstavnik izvođača Jovica Radić kaže da je u građevinskom smislu ostalo pre svega da se asfaltira deo ispred tunela Beli Potok, desne cevi u dužini od 150 metara.
"Nadamo se do kraja meseca, kada bude sve očišćeno, sve finalizovano, da se postavi i završni sloj asfalta SMA debljine četiri centimetara. Od ostalih radova u tunelu ostali su bukvalno završni radovi, samo finale – farbanje, uređenje arhitektonskih niša, bojenje evakuacione crvene linije i eventualno neki sitni radovi u smislu asfaltiranja pešačkih staza na kanalima za instalacije", navodi Radić.
Tehnologija koja se prvi put primenjuje na području Beograda
Na deonici će biti postavljeno pet velikih tabli koje će obaveštavati vozače o saobraćaju, ali i četiri vrste kamera koje će registrovati vangabaritna vozila, registarske tablice, brzinu vozila i gustinu saobraćaja.
Ova tehnologija se po prvi put primenjuje na području Beograda. Završetkom deonice kompletan teretni saobraćaj biće preusmeren sa kružnog puta.
"Od Straževice do Bubanj Potoka postoje dve petlje. Jedna je petlja Avala, koja povezuje ovu deonicu između Straževice i tunela Beli Potok sa kružnim putem, kako bi mogli ljudi da se u budućnosti voze i isključuju za okolna mesta, Rakovica selo, Beli Potok, Resnik i sva ostala mesta koja su u blizini", dodaje Radić.
Deo projekta obilaznice je izmeštanje i uređenje korita reke Bolečice, koja se često izlivala i rešavanje višedecenijskog problema sa kanalizacijom nekoliko naselja.
"Tako da je rešen taj komunalni problem uz saradnju BVK i našeg investitora Puteva Srbije, tako što je uređen tranzitni kolektor od tunela Beli Potok do Rakovičkog potoka u dužini od tri kilometra", kaže Radić.
Da bi obilaznica oko Beograda bila kompletirana, preostalo je da se narednih godina završi deonica od Bubanj Potoka do Pančeva.