Jadrolinija: Racionalizacijom i modernizacijom do rasta neto dobiti za 29%

Bez autora
May 19 2016

Jadrolinija je prošle godine, prvi put u svojoj gotovo 70-godišnjoj povijesti, prevezla više od 10 milijuna putnika, a ostvarila je i dobre financijske rezultate, odnosno rast neto dobiti za više od 29 posto, kao rezultat racionalizacije i modernizacije flote te optimizacije reda plovidbe, izvijestili su u četvrtak iz tog riječkog linijskog pomorskog prijevoznika. Jadrolinija je u 2015. godini prevezla gotovo 10,9 milijuna putnika i 2,7 milijuna vozila, što je u odnosu na 2014. godinu porast od 8,8 posto u kategoriji putnika i 6,3 posto u kategoriji vozila. Istodobno, taj je brodar u 100-postotnom državnom vlasništvu, zabilježio i rast neto dobiti od 29,3 posto, na 8,3 milijuna kuna. Iz Jadrolinije posebice izdvajaju podatak da operativna dobit u 2015. godini bilježi izniman rast, od čak 272 posto, na 64,3 milijuna kuna.

Jadrolinija: Racionalizacijom i modernizacijom do rasta neto dobiti za 29%Jadrolinija je prošle godine, prvi put u svojoj gotovo 70-godišnjoj povijesti, prevezla više od 10 milijuna putnika, a ostvarila je i dobre financijske rezultate, odnosno rast neto dobiti za više od 29 posto, kao rezultat racionalizacije i modernizacije flote te optimizacije reda plovidbe, izvijestili su u četvrtak iz tog riječkog linijskog pomorskog prijevoznika.

Jadrolinija je u 2015. godini prevezla gotovo 10,9 milijuna putnika i 2,7 milijuna vozila, što je u odnosu na 2014. godinu porast od 8,8 posto u kategoriji putnika i 6,3 posto u kategoriji vozila.

Istodobno, taj je brodar u 100-postotnom državnom vlasništvu, zabilježio i rast neto dobiti od 29,3 posto, na 8,3 milijuna kuna.

Iz Jadrolinije posebice izdvajaju podatak da operativna dobit u 2015. godini bilježi izniman rast, od čak 272 posto, na 64,3 milijuna kuna. Ukupni su prihodi rasli za 0,7 posto, a rashodi za 0,4 posto.

Taj je rezultat, pojašnjavaju iz Jadrolinije, posljedica racionalizacije i modernizacije flote i poslovanja te optimizacije reda plovidbe, odnosno uvođenja dodatnih putovanja u razdobljima najveće potražnje, kao i pojačanih komercijalnih aktivnosti tvrtke. Istovremeno, ističu, izdaci za plaće i materijalna prava zaposlenika rasli su za 2,5 posto.

Kao najznačajniji projekt iz 2015. izdvajaju projekt "e-Jadrolinija", kojim je omogućena internet prodaja karata i otvaranje prepaid računa, odnosno mogućnost direktnog ukrcaja na brodove s "Jadrolinija2Go" karticom bez zaustavljanja na prodajnim mjestima, a na tu je karticu prebačen i sistem 'radničkih' pokaznih karata za otočane.

"Taj svojevrsni 'pomorski ENC' predstavlja iskorak u korištenju naprednih tehnologija u poslovanju i značajno unaprjeđenje usluga za putnike. Tržište pokazuje pozitivne reakcije na uvedene novine te je tako dosad izdano oko 4.000 'Jadrolinija2Go' kartica. Što se online prodaje tiče, preko interneta je u prošloj godini prodano oko 160.000 karata, od čega se 42 posto odnosi na kupnju iz inozemstva. Najviše kupaca dolazi iz Velike Britanije, na drugom mjestu je Hrvatska, a slijede SAD, Francuska, Italija i Njemačka", ističu iz Jadrolinije.

Ujedno kao novost u ovoj sezoni najavljuju ukidanje ograničenja za online kupnju karta za trajekt najkasnije 24 sata prije polaska, odnosno mogućnost da se karte online kupe i na sam dan polaska.

U priopćenju podsjećaju i na poduzete korake u daljnjem razvoju flote, kroz nastavak modernizacije, nabavku i gradnju novih brodova te održavanje tehničke pripremljenosti postojeće flote.

Jadrolinija je, naime, u 2015. u flotu ukupno investirala 10,8 milijuna kuna, a među značajnijim investicijskim stavkama je nabavka 3,5 milijuna kuna vrijednog brzog plovila za 350 putnika "Dora", rekonstrukcija kabina za posade na brodovima "Sv. Krševan" i "Supetar" te ulaganja u IT sustav na brodovima i ugostiteljstvo.

Ipak, iz Jadrolinije kao najznačajniji događaj na području obnove flote navode nabavku katamarana "Vida" kapaciteta 295 osoba, čije se uvođenje u liniju očekuje početkom lipnja, i to na relaciji Split - Hvar - Korčula.

"Ciljevi našeg poslovanja u ovoj godini su nastavak modernizacije flote, daljnji rast prometa i razvoj projekta 'e-Jadrolinija', kvalitetna priprema strategije za koncesijske natječaje najavljene za kraj ove godine te unaprjeđenje svih poslovnih procesa s naglaskom na efikasnost i racionalizaciju. Poslovanje Jadrolinije i dalje se vodi glavnim ciljem osiguranja povezanosti hrvatskih otoka i obale na korist otočnog stanovništva, gospodarstva i turizma Hrvatske. Sve što smo napravili u prošloj godini i na čemu radimo i dalje za otočane znači bolje, sigurnije i udobnije putovanje do kopna i njihovih domova, a za sve putnike Jadrolinije konstantno unaprjeđenje kvalitete usluge i proširenje ponude. Odlični rezultati koje pritom ostvarujemo pokazuju da smo na dobrom putu", rekao je u povodu objave revidiranog izvještaja poslovanja za 2015. godinu Alan Klanac, predsjednik Uprave Jadrolinije.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik