Hrvatske autoceste (HAC) u petak su objavile da su za izvođača novog sustava naplate cestarina izabrale ponudu zajednice ponuditelja u kojoj su slovački SkyToll i češki TollNet, koji su ponudili cijenu od 79,9 milijuna eura (bez PDV-a), s rokom završetka dvije godine od sklapanja ugovora.
Profesor Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti u Dnevniku Nove TV pojasnio je kako bi trebao funkcionirati taj sustav Novi sustav naplate cestarine koristit će dvije u svijetu provjerene
tehnologije - DSRC tehnologiju (radijska komunikacija na 5,8 GHz) za
naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja; te ALPR tehnologiju
(prepoznavanje registarskih pločica vozila) za naplatu cestarine
povremenim korisnicima za laka vozila i nadzor plaćanja cestarine svih
vozila, izvijestio je HAC. Na HAC-ov natječaj za naplatu cestarine stiglo 10 ponuda, najjeftiniji su Slovaci Uređaji će biti montirani na metalnim konstrukcijama, portalima, a
Ševrović navodi kako će se oni nalaziti stotinjak kilometara od sadašnje
naplatne postaje Lučko. 'Kamera će snimati registraciju, tip i boju vozila, i tako će HAC moći registrirati prekršitelje', precizirao je Ševrović Profesor navodi kako će se korisnici moći registrirati putem weba,
ali i fizički na nekim mjestima na cesti. Isto vrijedi i za strane
turiste. 'Intencija je da cijena ostane ista, a da naplata ostane po kilometru, jednako kao i do sada', zaključio je Ševrović.
To u praksi znači da neće biti zaustavljanja vozila kad prolaze kroz zonu naplate, rekao je Ševrović.
'Ono
što sad znamo da bi se naplata trebala odvijati pri brzinama slobodnog
tola, dakle, kamere bi trebale bez usporavanja očitati ili vaš ENC ili
registracijske pločice', rekao je.