Godinu nakon raspisivanja tendera za finansiranje, projektovanje i gradnju dionice autoputa Vukosavlje - Brčko, konačno je izabran izvođač. Autoputevi RS-a dodijelili su ugovor kineskoj kompaniji China State Construction Engineering Corporation Limited. Projekat će umjesto procijenjena 702 miliona, koštati 765,7 miliona KM.
Saglasnost Vlade
Autoputevi Republike Srpske su krajem maja prošle godine raspisali tender za finansiranje, projektovanje i gradnju dionice Vukosavlje - Brčko, duge 33 kilometra, procijenjene vrijednosti 600 miliona maraka bez PDV-a. Tokom proteklog perioda Autoputevi RS-a su proveli postupak pretkvalifikacije u kojem je učestvovalo osam kompanija, a komisija preduzeća je zaključila da su uslove za učešće ispunile dvije kompanije, obje kineske.
Njima su upućeni pozivi za učešće u takmičarskom dijalogu, a nekoliko puta su pomjerani i rokovi za dostavljanje detaljnog rješenja. Na kraju su obje kompanije dostavile ponude, od kojih je samo China State Construction Engineering Corporation Limited ispunila sve tražene uslove, ali je cijena koju su ponudili bila znatno viša od procijenjene vrijednosti nabavke.
Međutim, Autoputevi RS-a nisu zbog toga odustali, navodeći da je “mišljenjem Agencije za javne nabavke određeno da se postupak nabavke ne mora poništiti ukoliko ugovorni organ obezbijedi novac za nabavku prilagođavanjem budžeta vrijednosti ponude”. Zbog toga su od Vlade Srpske tražili i dobili saglasnost za povećanje vrijednosti investicije sa 600 miliona bez PDV-a na 654,5 miliona KM bez PDV-a.
- Ovaj projekat dio je planiranog autoputa koji će povezati Banju Luku sa Beogradom. Prostor koji je zahvaćen projektom je uglavnom nenaseljeno područje u okviru lokalnih opština, u kojima je dominantna poljoprivredna proizvodnja. Početak projekta je u zoni Modriče (opština Vukosavlje), odnosno predstavlja planiranu obilaznicu oko Vukosavlja kao sastavni dio koridora 5c, dok je završetak na administrativnoj granici sa Brčko distriktom BiH, naveli su u Autoputevima RS-a.
Tender je prvobitno raspisan u avgustu 2020. godine, a bio je podijeljen na tri lota, odnosno na dionicu Vukosavlje - Brčko čija je procijenjena vrijednost 600 miliona, na dionicu Brčko - Bijeljina koja bi trebalo da košta 310 miliona, te na dionicu Bijeljina - Rača vrijednosti 440 miliona KM.
Za gradnju je bilo zainteresovano sedam kineskih, dvije turske i jedna tursko-kineska kompanija. Autoputevi su pregovarali sa američkom kompanijom Behtel koja nastupa zajedno sa turskom kompanijom Enka, a koje finansijski prate američka i engleska agencija za finansiranje izvoza - DFC i UKF. Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić ranije je najavio da će Srbija izdvojiti 100 miliona evra za dionicu od Rače do Bijeljine.
Tri petlje
Dionica Vukosavlje - Brčko će imati tri petlje, dok će jedna petlja biti na dionici Brčko - Bijeljina, a na trećoj dionici Bijeljina - Rača predviđena je gradnja dvije petlje i novi carinski terminal na kraju dionice, odnosno na granici sa Srbijom.