Konkurencija smanjuje broj primedaba pri isporuci pošiljaka

Bez autora
May 02 2023

Kompanija „Dženeral logistik sistem” (GLS), jedna od vodećih svetskih pružalaca usluga dostave paketa, krenula je da radi u Srbiji.

Počinje sa pružanjem usluga u domaćem i međunarodnom saobraćaju, a dolazak u našu zemlju je deo cilja da se širi dalje i ojača svoje pozicije na tržištima istočne Evrope. Zanimljivo im je tržište Srbije, kako su objasnili iz kompanije, zbog višegodišnjeg konstantnog rasta elektronske trgovine.

Upitani šta korisnici mogu da očekuju, navode brojne prednosti i praktična rešenja koja su prilagođenja potrebama pošiljalaca i primaoca pošiljaka.

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) pozdravljaju dolazak konkurencije na naše tržište. Dodaju da će i potrošači sigurno osetiti prednosti i bolju zaštitu svojih prava. Prilikom obeležavanje ovogodišnjeg Dana potrošača čulo se da je na listi najčešćih prigovora bilo i kašnjenje pošiljaka, međutim problemi na koje se kupci žale uglavnom su isti godinama.

Oni se odnose na neisporučivanje ili kašnjenje robe, oštećenja na proizvodima, a potrošači su se žalili i na to što od trenutka poručivanja prolazi i više dana do informacija koje je kupac dobio u predugovornom obaveštavanju i onda tu nastaje problem. Rok za isporuku je, po zakonu 30 dana, ali trgovci obično kažu da je isporuka za nekoliko dana, što ako se ne desi, kupce navodi da odustanu od ugovora.

Inače, događa se da istu robu naručuju od više trgovaca i uzimaju onu koja najpre stigne, a ostale pošiljke otkazuju. Zato su iz potrošačkih organizacija apelovali da rokovi moraju biti preciznije definisani i da se naznači „očekivani rok isporuke”. Česte su bile i primedbe kupaca da kurirske službe ostave obaveštenje da potrošač nije bio na adresi, a to nije tačno. Zakonska obaveza kurira je da čak dva puta pokuša da isporuči robu i tek onda da kupca obavesti da mora sam da preuzme pošiljku. Ovo su samo neki od problema sa kojima se suočavaju potrošači u Srbiji. Goran Papović, predsednik NOPS-a očekuje da će dolazak novog „igrača” na naše tržište promeniti ovu sliku.

– Smatram da će konkurencija poboljšati nivo usluge, brzinu dostave pošiljaka, jer je reč o kompaniji koja donosi uređen sistem. Nadam se da će i cene biti u nivou onih koje već imamo na tržištu – napominje Papović. Podseća da smo do sada, posebno u unutrašnjosti zemlje imali dosta problema sa kurirskim službama, jer zbog povećanog obima, ove poslove su počela da obavljaju i fizička lica.

Bilo je čak i prijava zbog zloupotreba privatnih podataka, kao i za kašnjenje paketa. Dešavalo se da hranu iz restorana isporučuju osobe koje angažuju restorani, a da se uopšte ne vodi računa da li je to po propisima i bezbedno po korisnike.

– Svaka konkurencija je dobrodošla. Uostalom potrošači vrlo brzo prepoznaju kvalitet i znaćemo uskoro da li se i oni slažu sa našim mišljenjem – kaže naš sagovornik.

Inače, GLS grupa koja je stigla i u Srbiju, jedna je od najvećih samostalnih pružalaca usluga dostave paketa u Evropi.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik