Krenuo prvi vlak iz serije od 12 novih dizel-električnih vlakova

Bez autora
Feb 16 2016

Prvi iz serije od dvanaest dizel-električnih vlakova svečano je pušten u promet. Novi vlak građen je ponajprije za neelektrificirane pruge pa će stoga voziti na relaciji Zagreb - Varaždin. Zagorska pruga kao jedna od najfrekventnijih u državi napokon je dočekala novi vlak. Neće skratiti vrijeme vožnje, ali će putnicima i osoblju zasigurno pružiti veću udobnost. Mnogo je bolji za strojovođu, za putnike - klimatiziran je. Manje se umaramo, manje je stresan što se tiče upravljanja. Sve je više-manje kompjutorski, kaže strojovođa. Svi bi vlakovi trebali biti ovakvi. Jer na ovoj pruzi katkad još ide i onaj kaubojski. No od Zagreba do Varaždina i dalje će se putovati 2 sata i 40 minuta.

Krenuo prvi vlak iz serije od 12 novih dizel-električnih vlakovaPrvi iz serije od dvanaest dizel-električnih vlakova svečano je pušten u promet. Novi vlak građen je ponajprije za neelektrificirane pruge pa će stoga voziti na relaciji Zagreb - Varaždin.

Zagorska pruga kao jedna od najfrekventnijih u državi napokon je dočekala novi vlak. Neće skratiti vrijeme vožnje, ali će putnicima i osoblju zasigurno pružiti veću udobnost.

Mnogo je bolji za strojovođu, za putnike - klimatiziran je. Manje se umaramo, manje je stresan što se tiče upravljanja. Sve je više-manje kompjutorski, kaže strojovođa Dean Družinec.

Svi bi vlakovi trebali biti ovakvi. Jer na ovoj pruzi katkad još ide i onaj kaubojski, objašnjava putnica Jadranka Štrbac. No od Zagreba do Varaždina i dalje će se putovati 2 sata i 40 minuta.

To je 19. novi vlak od njih ukupno 44 koje su Hrvatske željeznice ugovorile s tvrtkom Končar. Maksimalna brzina mu je 120 km na sat, a prvi se provozao  ministar prometa Oleg Butković. Novi vlak je komforan, s besplatnim wi-fijem, ima mogućnost prijevoza bicikala, a kapacitet oko 340 putnika, pohvalio se Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz.

No iako projektiran za brzinu od 120 kilometara na sat, loše stanje zagorske pruge ne dopušta brzinu veću od 80 km/h, a na pojedinim dionicama ograničena je na samo 20 km/h. Novi resorni ministar svjestan je sve lošijih brojeva koji godinama prate cjelokupni sustav HŽ-a, ali obećava nastavak ulaganja.

Činjenica je da nam pada i broj putnika i količina prevezenog tereta. Ali svi veliki infrastrukturni projekti uglavnom će biti na željeznici, to moramo iskoristiti. Projekti su naša budućnost i naš prioritet, objašnjava Butković.

Međutim, ulaganja koči neučinkovita administracija. Projektiranje kasni nekoliko godina, a natječaji se zbog proceduralnih pogrešaka poništavaju nekoliko puta. Pa putnicima ne preostaje ništa drugo nego da u zagorskim krajobrazima uživaju iz udobnog modernog vlaka - putujući brzinom iz XIX. stoljeća.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik