Dosadašnji Odbor direktora Air Montenegra, prema riječma predsjednika Petra Ljesara, kompaniju prepušta sa pozitivnim saldom od devet miliona eura na računima i ostvarenoj neto dobiti od 2,7 miliona eura.
Kako je saopštio, samo u ovoj godini, sa svega 125 zaposlenih, Air Montenegro je prevezao 450 hiljada putnika i ostvario pozitivan rezultat u iznosu od pet miliona. Ljesar navodi da ovaj rezultat predstavlja prvi pozitivan finansijski ishod zabilježen u crnogorskoj avijaciji u posljednjih petnaest godina.
Vlada je u četvrtak smijenila članove Savjeta ACV i Odbora direktora nacionalne avio-kompanije To Montenegro. Ministar saobraćaja i pomorstva Filip Radulović kazao je da su raspisani konkursi za izbor dva člana u tim tijelima. Predsjednik Odbora ToMontenegra bio je Pavle Ljesar, a članovi Orhan Hodžić, Suad Đelović, Mersad Mujević i Danilo Marković.
"U proteklom trogodišnjem periodu, odnosno od samog osnivanja kompanije Air Montenegro, bila mi je izuzetna čast biti dio Odbora direktora nacionalnog avioprevoznika. Bio sam dio osnivanja i uspješnog pokretanja letova nacionalne aviokompanije u rekordnom roku od samo tri mjeseca, u periodu pandemije koronavirusa i nezapamćene globalne krize”, navodi Ljesar u saopštenju.
Ističe da je nacionalna aviokompanija zabilježila istorijske rezultate u odnosu na raspoložive kapacitete i svega dva aviona u svom posjedu.
“Samo u ovoj godini do sada Air
Montenegro je prevezao 450 hiljada putnika i ostvario pozitivan rezultat
u iznosu od pet miliona eura (EBITD), sa svega 125 zaposlenih. Ovaj
rezultat predstavlja prvi pozitivan finansijski ishod zabilježen u
crnogorskoj avijaciji u poslednjih petnaest godina”, naveo je Ljesar.
Ističe
da je uspjeh rezultat domaćinskog načina vođenja kompanije, optimalnog
modela poslovanja i zajedničkih napora svih operativnih i stručnih
timova.
“Kompaniju prepuštamo sa pozitivnim saldom od devet miliona eura na računima i ostvarenoj neto dobiti od 2,7 miliona eura. Sproveli smo i pripreme za sledeću godinu, uključujući obezbjeđivanje IATA koda 4O, koji istovremeno predstavlja registracioni kod Crne Gore, kao i izradu investiciono-razvojnog plana do 2028. Godine”, kaže Ljesar.
Takođe, ističe da kompanija ulazi u 2024. godinu sa kompletno završenim tenderima za nabavku adekvatnog PSS sistema, definisanim rasporedom letenja i zaključenim ugovorima za hangar Montenegro Airlinesa, kao i ugovorima za dva vazduhoplova za ljeto 2024, sa uštedom od pola miliona eura u odnosu na 2023. godinu.
“Sveobuhvatna obuka kompletnog letačkog i kabinskog osoblja za predstojeći period, kao i postavljanje mnogih drugih osnova i principa poslovanja kompanije, dodatno su unaprijedili model poslovanja”, kazao je on.
Navodi da je otvorena lepeza novih
mogućnosti pred Evropskom komisijom i Agencijom za zaštitu konkurencije,
omogućavajući da, ukoliko se razvoj u narednim godinama nastavi
započetim tempom, uspjeh bude zagarantovan.
“Bila mi je čast
biti dio ovog menadžmenta i kolektiva. Svoj put nastaviću u struci i
avijaciji kao instruktor pilota, sa nadom u još svjetliju i bolju
budućnost naše nacionalne aviokompanije. Zahvaljujem se svim partnerima,
saradnicima i putnicima, kao i zaposlenima Air Montenegra bez čije
predanosti postizanje prethodno pomenutih rezultata ne bi bilo moguće, a
budućem Odboru želim uspješnost u radu”, poručio je Ljesar.