U Luci Koper su prvi na Jadranu premašili granicu od milijun pretovarenih kontejnerskih jedinica u godinu dana i time dosegli novi rekord.
Ministar
infrastrukture Bojan Kumer obećao je nastojanja da se drugi kolosijek
što prije dovrši, a predsjednik Lučke uprave Boštjan Napast istaknuo je
da će trebati obnoviti i željeznički kolodvor. Lani im je za dlaku izmakla prekretnica u luci Koper; nedostajalo im
je manje od 2500 kontejnerskih jedinica (TEU) do brojke od milijun. Ove
godine očekuju da će prijeći milijun za oko 10.000 TEU. Osim toga,
predviđaju da će prekrcati više od 800.000 vozila te tako postati
najvažnija luka za ovu vrstu prijevoza na Mediteranu. Ministar Kumer je na današnjem rekordnom događaju pozdravio činjenicu
da Luka Koper premašuje rezultate navedene u petogodišnjoj strategiji.
Prema njegovim riječima, država sada mora ukloniti glavnu prepreku
razvoju, odnosno mora brže graditi drugi kolosijek Divača-Koper.
Ustvrdio je da Ministarstvo radi na tome da se gradnja završi nekoliko
mjeseci prije predviđenog kraja 2026. godine, "jer je za Luku Koper
svaki mjesec bitan". Očekuje da će izmjena zakona o drugom kolosijeku, kojoj se projektna
tvrtka 2TDK već raduje, biti usvojena za nekoliko mjeseci. Dogodit će se
to nakon preustroja Vlade, kada će Ministarstvo infrastrukture, kako se
očekuje, voditi dosadašnja državna tajnica Alenka Bratušek. Uvjeren je da u nesigurnim vremenima, kada bjesni rat na pragu EU,
slovensko gospodarstvo dokazuje da je uz pravi pristup moguće održati i
poboljšati rezultate. Drago mu je da tvrtka ulaže u razvoj i da je vode
ljudi s jasnom vizijom. Ocijenio je da je luci dobro došlo iskustvo
predsjednika uprave u području energetike jer su na vrijeme i po
primjerenoj cijeni zakupili dovoljne količine električne energije za
sljedeće dvije godine. Država će također podržati razvoj jer "Austrija, Mađarska, Slovačka i
druge srednjoeuropske zemlje tipuju na Luku Kopar", dodao je ministar. Boštjan Napast, predsjednik uprave Luke Koper, zadovoljan je potporom
države. Rekao je da tvrtku čeka produljenje navoza Bertosh, izgradnja
navoza Srmin, a prije svega proširenje i modernizacija teretnog i
ranžirnog kolodvora ispred luke. "To je ključno ako želimo u potpunosti
iskoristiti ono što će nam donijeti drugi kolosijek", naglasio je. Trenutačni kapacitet luke je otprilike 1,2 milijuna TEU, a s
poboljšanjima željezničke mreže, mogla bi primiti 1,5 milijuna TEU u
roku od pet godina, rekao je. Ove godine im je uvođenje novog informacijskog sustava stvaralo
probleme, zbog čega su neki brodovi kasnili, ali sada sustav radi bez
problema, uvjerio je voditelj kontejnerskog terminala Miha Kalčič. Događaju je prisustvovao i predsjednik lučke uprave u Trstu Zeno
D'Agostino. Prema njegovim riječima, u luci Trst iduće bi godine moglo
doći do milijun TEU-a uz rast od 15 posto.