Luka Rijeka: Novo skladište za žitarice

Bez autora
Sep 05 2023

Derutne prometne i skladišne površine na otvorenom, ulegnuća i rupe na asfaltu, kao i dotrajali i oštećeni željeznički kolosijeci u riječkom lučkom bazenu, na potezu od upravne zgrade Lučke uprave do novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, postaju stvar prošlosti, kako se radovi na rekonstrukciji prometnih površina i kolosijeka na tom području, na površini većoj od 109 tisuća četvornih metara, primiču kraju.

Najveći dio radova na De Franceschijevom gatu, Bečkom pristaništu, Orlandovom gatu i na potezu prometnih površina od ulaza u lučki bazen na Žabici do silosa već je završen, a svatko tko je u zadnjih nekoliko desetljeća posjetio taj dio riječke luke, odmah će uočiti golemu razliku jer je cjelokupna površina prekrivena novim betonskim slojem, a željeznički kolosijeci zamijenjeni novima, što koncesionaru, Luki Rijeka d.d., omogućava znatno učinkovitije manipuliranje teretima, a kad svi radovi budu završeni, u veljači iduće godine, omogućit će i povećanje kapaciteta luke.

Riječ je o partnerskom projektu Luke Rijeka d.d. i Lučke uprave Rijeka, ugovorene vrijednosti radova 32,6 milijuna eura, od čega je 85 posto sufinancirano bespovratnim sredstvima iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) čija je realizacija započela u listopadu 2020. godine, nakon provedenog javnog natječaja na kojemu je najbolju ponudu predala slovenska tvrtka Kolektor Koling.

- Projektom se rekonstruiraju sve prometne i ostale otvorene površine na području bazena Rijeka, ali ne samo ovo što vidite, betonska podloga, staze dizalica i željeznički kolosijeci, nego obuhvaća i potpunu rekonstrukciju sustava odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda, vodoopskrbe, električne i telekomunikacijske mreže, ističe Marinko Jusup, direktor Sektora razvoja i upravljanja imovinom u Luci Rijeka d.d, s kojim smo obišli radove u riječkom lučkom bazenu.

Jusup dodaje kako će projektom biti obnovljeno ili izgrađeno 1,6 kilometara kranskih kolosijeka te više od 12 kilometara željezničkih kolosijeka, u skladu s europskim infrastrukturnim zahtjevima.

- Povećana je i nosivost podloge, a zajedno s novim kolosijecima ovi radovi omogućavaju stavljanje u funkciju dosad neiskorištene infrastrukture, poboljšavanje efikasnosti upravljanja teretom i u konačnici omogućit će bolju prometnu povezanost cijele luke s Transeuropskom prometnom mrežom, TEN-T. U konačnici, projektom ćemo znatno smanjiti troškove održavanja i popravaka infrastrukture, skratiti vrijeme za manipulaciju teretom, povećati kvalitetu usluge i poboljšati ekološki aspekt poslovanja, ističe Jusup.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik