Derutne prometne i skladišne površine na otvorenom, ulegnuća i rupe na asfaltu, kao i dotrajali i oštećeni željeznički kolosijeci u riječkom lučkom bazenu, na potezu od upravne zgrade Lučke uprave do novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, postaju stvar prošlosti, kako se radovi na rekonstrukciji prometnih površina i kolosijeka na tom području, na površini većoj od 109 tisuća četvornih metara, primiču kraju.
Najveći dio radova na
De Franceschijevom gatu, Bečkom pristaništu, Orlandovom gatu i na
potezu prometnih površina od ulaza u lučki bazen na Žabici do silosa već
je završen, a svatko tko je u zadnjih nekoliko desetljeća posjetio taj
dio riječke luke, odmah će uočiti golemu razliku jer je cjelokupna
površina prekrivena novim betonskim slojem, a željeznički kolosijeci
zamijenjeni novima, što koncesionaru, Luki Rijeka d.d., omogućava znatno
učinkovitije manipuliranje teretima, a kad svi radovi budu završeni, u
veljači iduće godine, omogućit će i povećanje kapaciteta luke. Riječ je o partnerskom projektu Luke Rijeka d.d. i Lučke uprave
Rijeka, ugovorene vrijednosti radova 32,6 milijuna eura, od čega je 85
posto sufinancirano bespovratnim sredstvima iz Instrumenta za
povezivanje Europe (CEF) čija je realizacija započela u listopadu 2020.
godine, nakon provedenog javnog natječaja na kojemu je najbolju ponudu
predala slovenska tvrtka Kolektor Koling. - Projektom se rekonstruiraju sve prometne i ostale otvorene površine
na području bazena Rijeka, ali ne samo ovo što vidite, betonska
podloga, staze dizalica i željeznički kolosijeci, nego obuhvaća i
potpunu rekonstrukciju sustava odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda,
vodoopskrbe, električne i telekomunikacijske mreže, ističe Marinko
Jusup, direktor Sektora razvoja i upravljanja imovinom u Luci Rijeka
d.d, s kojim smo obišli radove u riječkom lučkom bazenu. Jusup dodaje kako će projektom biti obnovljeno ili izgrađeno 1,6
kilometara kranskih kolosijeka te više od 12 kilometara željezničkih
kolosijeka, u skladu s europskim infrastrukturnim zahtjevima. - Povećana je i nosivost podloge, a zajedno s novim kolosijecima ovi
radovi omogućavaju stavljanje u funkciju dosad neiskorištene
infrastrukture, poboljšavanje efikasnosti upravljanja teretom i u
konačnici omogućit će bolju prometnu povezanost cijele luke s
Transeuropskom prometnom mrežom, TEN-T. U konačnici, projektom ćemo
znatno smanjiti troškove održavanja i popravaka infrastrukture, skratiti
vrijeme za manipulaciju teretom, povećati kvalitetu usluge i poboljšati
ekološki aspekt poslovanja, ističe Jusup.