Turska korporacija YLDRIM usporedo sa preuzimanjem Kutinske „petrokemije" postao je koncesionar šibenske luke specijalizirane za rasute terete, odnosno fosfata i umjetnog gnojiva.
Turci namjeravaju u nekoliko faza modernizacije šibenske luke uložiti pedesetak milijuna eura. Što novi koncesionar znači za Šibenik i šibensko-kninsku županiju i je li to temelj budućeg razvoja lučke i moderne željezničke komunikacije koja bi Šibenik stavila uz bok modernim lukama Mediterana? Na ova i ostala pitanja odgovorio je ravnatelj Luke Šibenik, Paško Dželalija.
Ravnatelj Luke Šibenik Paško Dželalija, komentirao je preuzimanje šibenske luke od strane turske korporacije YLDRIM.
-
Za sada nemamo neku točnu pretpostavku što bi značilo tih 50 milijuna
eura. Koncesionari će doći u kolovozu i predložiti svoj plan
investicija, rekao je.
Istaknuo je kako se provode paralelni projekti u suradnji s ministarstvom.
-
Paralelno s time mi kao državna lučka uprava uz veliki angažman
ministarstva pomorstva, također investiramo u infrastrukturu značajan
iznos novca, tako bi šibenska luka mogla imati dobru budućnost, kazao
je.
Naglasio je važnost željezničke povezanosti luke. Ustvrdio je kako je to najveća boljka dalmatinskih luka.
-
To je problem svih dalmatinskih luka, Splita, Zadra i Šibenika i ovom
programu je normalno da se prvo investira u Rijeku. Nakon završetka tog
projekta koji će trajati određeni niz godina, dolazi na red Dalmacija,
otkrio je.
- Povezat će se sve tri dalmatinske luke u nekom desetogodišnjem razdoblju jer luke bez željeznice ne mogu ostvarivati profit, zaključio je.
Izvoz i konkurentnost
Dželalija je ustvrdio kako će koncesionar ostvariti uvjete za izvoz proizvoda iz Hrvatske. Istaknuo je njihovo iskustvu budući da upravljaju s 24 luke.
- To je bilo inicijalno. Grupacija je kupovala "petrokemiju". Spletom okolnosti, "petrokemiju" je kupio značajan lučki operater. Naš koncesionar ima 24 luke u 11 država, tako da će oni dobro upravljati lukom, zaključio je.
Istaknuo je korake koje je potrebno poduzeti kako bi luka u Šibeniku postala konkurentna na širem području Jadrana.
- Treba napraviti puno stvari, urediti luku, ojačati gospodarstvo Šibenika, a i zaleđa, sve do BiH. Moramo napraviti sve pretpostavke da možemo dati ruku zdravom gospodarstvu. Turci će se osim petrokemije baviti i uvozom budući da smo unutar šengenskog područja, rekao je.
Ulaganja i novi projekti
Ravnatelj Luke Šibenik oktrio je da je već završen projekt postavljanja meteoroloških bova koje mogu "simulirati i zaustaviti neki ekološki incident".
- U sklopu projekata investirano je u plutajuće bove koje imaju meteorološke senzore. Analiziraju kvalitetu zraka, strujanje mora i vjetra. Mogu praviti precizne simulacije i zaustaviti neki ekološki incident. To je jedan u nizu segmenata koje druge institucije stavljaju u kanal u sklopu europskih politika. Mi smo prvi što se tiče takve vrste plovećih meteoroloških postaja. One su već u funkciji, jutros smo primili podatke, otkrio je.
Istaknuo je važnost "najvažijeg projekta, putničkog terminala", ustvrdio je kako će se šibenska infrastruktura razviti "značajnim ulaganjima" iz državnog proračuna.
- Trenutno radimo najvažniji projekt, putnički terminal, vrijednost projekta je 4 milijuna eura. Apliciramo na sve moguće programe na koje imamo sposobnosti se javiti. Predviđena su značajna ulaganja u državnom proračunu. Šibenska infrastruktura će biti spremna za neka bolja gospodarska vremena, dodao je.