Mariborskom proizvođaču autobusa Tam Europe pridružili su se novi investitori. Kako je vidljivo iz godišnjeg izvješća tvrtke, u srpnju je potpisan ugovor o kupoprodaji i prijenosu poslovnog udjela, temeljem kojeg je Tam Auto postao 75-postotni vlasnik, dok je dosadašnji vlasnik China Hi-tech New Energy Auto zadržao. četvrtina udjela.
Kako je vidljivo iz godišnjeg izvješća tvrtke, u srpnju je potpisan ugovor o kupoprodaji i prijenosu poslovnog udjela, temeljem kojeg je Tam Auto postao 75-postotni vlasnik, dok je dosadašnji vlasnik China Hi-tech New Energy Auto zadržao. četvrtina udjela.
Usporedo s prijenosom vlasništva, na novog većinskog vlasnika prenesen je i kredit tvrtke u iznosu od gotovo 26 milijuna eura, koji je taj iznos pretvoren u kapitalne rezerve. Oni su s gotovo 13 porasli na gotovo 39 milijuna eura, a cjelokupnim iznosom tvrtka je pokrila gubitak iz prethodnih godina i smanjila ga s 42,4 milijuna na 3,6 milijuna eura. Tam Auto, usluge i trgovine osnovan je u prosincu prošle godine, osnivač je Ma Fuxiong, inače jedan od direktora Tam Europe, koji sada tvrtku vodi zajedno s Tevžom Kastelicem. Poduzeće podupire kineski kapital, jer je stvarno vlasništvo u kolovozu ove godine preuzela hongkonška tvrtka China Auto Chain. Ma Fuxiong i Fan Wentang i dalje ostaju na čelu mariborske tvornice. Tvornica je prije nekoliko godina uz pomoć kineskog kapitala izrasla na mjestu nekadašnje Tovarne vozila Maribor (TVM) i posljednjih se godina uglavnom bavila proizvodnjom autobusa za zračne luke. Budući da je na kupnju potonjih u posljednjem razdoblju uvelike utjecalo nekoliko čimbenika, od pandemije covida-19 do rata u Ukrajini, smanjena potražnja je bila odgovarajuća. Lani je Tam Europe s nešto više od stotinjak zaposlenih ostvario ukupno 4,1 milijun eura prihoda te je uz rast cijena sirovina i rada dodatno izgubio gotovo 10 milijuna eura. U drugoj polovici godine tržišta su se tek počela otvarati, no lani je prodano samo 17 vozila. Ove godine pokazuju veliku borbu, jer su samo u prvoj polovici godine prodali 26 aerodromskih autobusa, od kojih je deset poslano u Saudijsku Arabiju poslovnom partneru s kojim su i ranije surađivali. što se tiče zračne luke Charles de Gaulle u Parizu. U drugoj polovici godine proizvest će se još 24 autobusa za zračne luke i osam gradskih električnih autobusa, a u tijeku je i projekt elektrifikacije autobusa s kojim računaju na dodatnih 16 jedinica u 2023. Ujedno otvaraju se i nove mogućnosti za realizacija i zračnih i gradskih autobusa otvorit će se 2024. Procjenjuju da bi tada mogli proizvesti 130 jedinica, a zatim se 2025. približiti broju od 200. Zbog zahtjeva zaštite okoliša očekuje se da će 80 posto proizvedenih vozila biti električno, dodaju iz tvrtke. Inače, novi je vlasnik ove godine u tvrtku već uložio više od tri milijuna eura, a planira i otplatu 2,5 milijuna eura visokog kredita koji je tvrtka osigurala hipotekom. Vlasnik namjerava sva svoja potraživanja pretvoriti u kapital, čime bi pokrio gubitke tekuće godine, čime bi tvrtka samo ovu godinu završila s pozitivnim rezultatom. Kako dodaju u Tam Europe, veću dodanu vrijednost ostvaruju stalnom optimizacijom procesa, a trenutno rade i na novim natječajima. Već su uspješno ušli u nove zračne luke u segmentu zračnih autobusa, kao iu segmentu gradskog prijevoza u Grčkoj i Italiji. |