Posle šest meseci od kada je prvi autobus marke "mercedes", koji po licenci proizvodi "Ikarbus", isporučen prevozniku "Arivi" – direktori te dve firme izvršili su prvu veću inspekciju tih vozila u upotrebi. Za ovu priliku izabrana je linija 75, koja spaja Bežanijsku kosu i centar Beograda, a direktori "Mercedesa" i "Ikarbusa" hteli su da vide koje sve zamerke imaju putnici ali i vozači. Prvi utisci su povoljni. "Ikarbus – Mercedes" saradnja do sada je samo ove 2015. godine na ulice Beograda dovela novih 28 autobusa, a počekom 2016. prvih 12 autobusa ovog tipa ide i u Pančevo. Autobusi u proseku dnevno prelaze oko 100 kilometara, imaju manju potrošnju nego što se očekivalo, putnici kažu da su komforni, u njima postoji i internet.
Posle šest meseci od kada je prvi autobus marke "mercedes", koji po licenci proizvodi "Ikarbus", isporučen prevozniku "Arivi" – direktori te dve firme izvršili su prvu veću inspekciju tih vozila u upotrebi. Za ovu priliku izabrana je linija 75, koja spaja Bežanijsku kosu i centar Beograda, a direktori "Mercedesa" i "Ikarbusa" hteli su da vide koje sve zamerke imaju putnici ali i vozači. Prvi utisci su povoljni.
"Ikarbus – Mercedes" saradnja do sada je samo ove 2015. godine na ulice Beograda dovela novih 28 autobusa, a počekom 2016. prvih 12 autobusa ovog tipa ide i u Pančevo. Autobusi u proseku dnevno prelaze oko 100 kilometara, imaju manju potrošnju nego što se očekivalo, putnici kažu da su komforni, u njima postoji i internet.
Vozač koji već šest meseci vozi prvi isporučeni autobus kaže da se on dobro pokazao čak i kada prima mnogo veći broj putnika od predviđenog kapaciteta. Vozač autobusa kompanije "Ariva" Želimir Momčilović kaže da vozilo ima nekih nedostataka, ali se oni otklone.
Direktor "Ikarbusa" je zadovoljan onim što je čuo od putnika ali i vozača, sve dečje bolesti ovog projekta su iza "Ikarbusa", koji gleda u budućnost.
Direktor Aleksandar Vićentić kaže da većih zamerki nema. "Veoma smo zadovoljni kako teče eksploatacija ovog tipa autobusa. Otklonili smo sitne zamerke koje su bile na početku", rekao je Vićentić.
"Mercedes" mnogo očekuje od tog projekta. U toj fabrici najbitnije je da je "Ikarbus" kao proizvođač ovladao tehnologijom koja na kraju rezultira lepljenjem žiga te fabrike na autobus, što znači da je to proizvod koji se pod tim brendom može izvoziti.
"Bilo mi je veoma drago posle svega što sam čuo od putnika, komentari su dobri, komfor i kvalitet materijala izdržali su probu vremena, pa moram da pohvalim vaše dobavljače, koji mogu sada da rade za sve svetske proizvođače. Oni rastu zajedno sa nama i mi sa njima, a Beograđanima želim još više ovakvih 'mercedesa'", rekao je Jirgen Zajerle iz kompanije "Emili Fraj – Mercedes".
"Mercedesove" autobuse kupuju lokalne samouprave ali i privatni prevoznici. Kupovine bi bilo još da postoje bolje bankarske linije za lizing i kredit.
Novi autobus sa motorom evro 6 sprema se za 2016, on će biti nešto skuplji ali po kvalitetu izduvnih gasova u samom svetskom vrhu, a to je prilika da za malo više ulaganja dobijemo čist vazduh u gradovima.