Er Srbija, nacionalna avio-kompanija Republike Srbije, ostvarila je odlične operativne rezultate u 2015. godini, uz značajno povećanje broja putnika i prevezenog tereta u drugoj punoj godini poslovanja. Avio-kompanija je prošle godine prevezla 2,55 miliona putnika, što predstavlja povećanje od 11 procenata u odnosu na 2014. godinu, kao i značajan doprinos ostvarenju rekordnih operativnih rezultata Aerodroma Nikola Tesla. Tokom prošle godine, Er Srbija je unapredila svoju regionalnu mrežu linija i obavila 32.384 leta, na kojima je pređeno 29,5 miliona kilometara, uključujući i sezonske letove čarter brenda Aviolet. Kapacitet Er Srbije za prevoz putnika, koji se meri proizvodom ukupnog broja raspoloživih sedišta i ukupno pređenih kilometara, uvećan je za tri procenta i do kraja 2015. godine je iznosio 3,65 milijardi. Uprkos ovom značajnom povećanju, prosečna iskorišćenost kapaciteta je iznosila 71 procenata, u odnosu na 67 procenata kolika je bila u 2014. godini.
Er Srbija, nacionalna avio-kompanija Republike Srbije, ostvarila je odlične operativne rezultate u 2015. godini, uz značajno povećanje broja putnika i prevezenog tereta u drugoj punoj godini poslovanja, saopšteno je danas iz ove kompanije.
Avio-kompanija je prošle godine prevezla 2,55 miliona putnika, što predstavlja povećanje od 11 procenata u odnosu na 2014. godinu, kao i značajan doprinos ostvarenju rekordnih operativnih rezultata Aerodroma Nikola Tesla.
Tokom prošle godine, Er Srbija je unapredila svoju regionalnu mrežu linija i obavila 32.384 leta, na kojima je pređeno 29,5 miliona kilometara, uključujući i sezonske letove čarter brenda Aviolet.
Kapacitet Er Srbije za prevoz putnika, koji se meri proizvodom ukupnog broja raspoloživih sedišta i ukupno pređenih kilometara (ASK), uvećan je za tri procenta i do kraja 2015. godine je iznosio 3,65 milijardi. Uprkos ovom značajnom povećanju, prosečna iskorišćenost kapaciteta (SLF) je iznosila 71 procenata, u odnosu na 67 procenata kolika je bila u 2014. godini.
Poletanje letova Er Srbije na vreme (On-Time Performance – OTP, poletanje do 15 minuta od planiranog vremena polaska) sa Aerodroma Nikola Tesla ostvareno јe u 86 odsto slučajeva u 2015. godini, što je rast od osam odsto. Prosečno poletanje na vreme za kompletnu mrežu Er Srbije u prošloj godini iznosilo je 84 procentnih poena.
Er Srbija kargo je takođe ostvario rast ukupnog obima prevezenog tereta i pošiljaka, koji je iznosio 3.756 tona, što predstavlja rast od 39 procenata u odnosu na prethodnu godinu.
Dane Kondić, generalni direktor Er Srbije, je ovim povodom izjavio: “2015. je bila godina snažnog operativnog rasta za Er Srbiju, što jasno ukazuje na to da je naša strategija razvoja delotvorna i da nastavljamo da jačamo naš poslovni model. Nastavili smo da ostvarujemo naše ciljeve rasta i prevezli dodatnih 250.000 putnika i 1.000 tona tereta, a u isto vreme smo ostvarili značajan doprinos srpskoj privredi kroz rast trgovinske razmene i turizma.”
Er Srbija je tokom 2015. godine povećala frekventnost letova na sedam linija, čime je unapredila mogućnost izbora za putovanja u Abu Dabi, Amsterdam, Ljubljanu, Podgoricu, Prag, Tiranu i Tivat.
Osim što je produbila sopstvenu mrežu linija, avio-kompanija je proširila svoju virtuelnu mrežu uspostavljanjem novih kod-šer partnerstava sa avio-kompanijama Ejdžien erlajns, Er Baltik, Er Čajna, Er Europa i LOT Poliš erlajns, čime je ukupan broj aktivnih kod-šer sporazuma uvećan na 15.
Kao rezultat toga, ukupna kod-šer mreža Er Srbije je u 2015. godini uvećana je na 78 destinacija, što je za 23 destinacije više nego u prethodnoj godini.
Na kraju 2015. godine, flotu Er Srbije je činilo 20 aviona, nakon što je ona pojačana u maju kada je isporučen šesti turboelisni avion, ATR 72-500, koji obavlja letove u okviru regionalne mreže linija avio-kompanije.
Kondić je dodao: „U 2015. smo postavili čvrst temelj za nastavak rasta u ovoj godini, čiji će vrhunac biti uspostavljanje svakodnevnih letova za Njujork. Posle dve godine poslovanja, Er Srbija je zaista uhvatila zamajac. Sada smo avio-kompanija koja ima više samopouzdanja i jasno smo usredsređeni na naše komercijalne ciljeve i naše goste.“
U 2015. godini, Er Srbija je značajno unapredila svoju ponudu proizvoda i usluga otvaranjem luksuznog Premijum salona na Aerodromu Nikola Tesla u Beogradu, čime je omogućila gostima da se opuste pre polaska ili tokom presedanja na aerodromu.
Pored toga, avio-kompanija je uvela “Wi-Fly” uslugu interneta i mobilne telefonije na letu, čime je postala jedina avio-kompanija u regionu koja nudi ovu uslugu, a uvedena je i prijava na let putem interneta za sve polaske sa matičnog aerodroma u Beogradu, kao i za polaske sa još šest popularnih destinacija: Abu Dabi, Bejrut, Bukurešt, Prag, London i Istanbul.
Prisustvo Er Srbije na internetu je tokom 2015. godine takođe pojačano uvođenjem potpuno obnovljenog sajta airserbia.com, koji je osmišljen tako da se sa mobilnih uređaja, kao što su pametni telefoni i tableti, lako mogu obaviti rezervacije letova i iskoristiti specijalne ponude.
Finansijski rezultati avio-kompanije, čiju reviziju obavlja međunarodna firma KPMG, biće objavljeni u narednim nedeljama, kada revizija bude završena.