U prvih šest mjeseci ove godine neto gubitak Croatia Airlinesa iznosio je 9,5 milijuna eura, dok je samo u drugom kvartalu ove godine ostvarena neto dobit od 420 tisuće eura, priopćili su iz te kompanije.
U priopćenju se ističe kako je sukladno planovima hrvatskog nacionalnog prijevoznika, ali i aktualnoj situaciji u industriji zračnog prometa diljem svijeta koju odlikuje nizak stupanj profitabilnosti, neto gubitak razdoblja niske potražnje u prvom kvartalu 2024. godine iznosio 9,92 milijuna eura, dok je neto gubitak razdoblja siječanj - lipanj 2024. godine bio 9,5 milijuna eura. U drugom kvartalu 2024. godine ostvarena je neto dobit od 420 tisuća eura.
Navodi se kako je to
uvjetovano tranzicijskim razdobljem početka zamjene flote koji
karakterizira povećana troškovna izloženost svih, a posebno operativnih
poslovnih procesa. Naime, kako bi se obavio planirani red letenja
Croatia Airlines trebao je kratkoročno unajmiti zrakoplove, što je
rezultiralo povećanim troškovima održavanja zrakoplova i njihova
kratkoročnog najma, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, koji su
iznosili 10,4 milijuna eura.
Zahvaljujući tome, ističe se, sačuvani su slotovi u zračnim lukama, dok će investicija u nove linije biti pozitivno valorizirana kada počne prometovanje većeg broja zrakoplova flote A220, što je konkretno planirano već 2025. godine.
Ukupni poslovni prihodi veći su za tri posto u odnosu na prvo
polugodište 2023. godine. Najveći udio (87 posto) u ukupnim poslovnim
prihodima odnosi se na prihode od prijevoza putnika koji su veći za
sedam posto, uz rast broja putnika od pet posto u promatranom razdoblju.
Ostvareni
operativni troškovi veći su za 14 posto u odnosu na ostvarene troškove
prvog polugodišta 2023. godine, a glavni utjecaj na njihov rast (67
posto nominalnog iznosa povećanja ukupnih troškova) su troškovi
kratkoročnog najma zrakoplova koji su nastali zbog potrebe premošćivanja
razdoblja održavanja Airbus flote kao i većih troškova održavanja
zrakoplova.
Dodatni utjecaj na rast troškova imala su inflatorna kretanja, rast naleta od dva posto i povećanje broja putnika za pet posto.
Povećanje
primanja djelatnika Croatia Airlines također je utjecalo na povećanja
troškova u odnosu na prvo polugodište 2023. godine, uz povećanje bruto
plaće za 10 posto provedeno od 1. travnja 2023. godine, što uključuje
znatno povećanje najnižih plaća u kompaniji s ciljem ublažavanja
negativnog utjecaja inflacije.
U prvom polugodištu 2024. godine
Croatia Airlines je letio u 28 međunarodnih i osam domaćih destinacija.
Prevezao je 814.553 putnika, što je pet posto više u odnosu na isto
razdoblje 2023. godine. Ostvareni putnički kilometri povećani su za šest
posto, uz prosječnu popunjenost putničke kabine od 62,2 posto. Broj
putnika u domaćem redovitom prometu veći je za sedam posto, a u
međunarodnom redovitom prometu za šest posto u odnosu na prvo
polugodište 2023. godine.
U prvom polugodištu 2024. godine intenzivno su nastavljene aktivnosti vezane za prihvat prvih dvaju novih zrakoplova Airbus A220 u flotu, sukladno post-COVID strategiji Croatia Airlinesa. Prvi zrakoplov Airbus A220 u flotu je došao jučer, dok se drugi očekuje u prosincu.