Međunarodni aerodrom Sarajevo danas je predstavio novu navigacijsku proceduru za slijetanje, koja će, prema riječima Nermina Zijadića, direktora Sektora saobraćaja i usluga u zračnom saobraćaju, između ostalog donijeti veću bezbjednost, manje gužve i ekonomsku korist. Uvođenje procedure rezultat je zajedničkog rada aviokompanije FlyDubai, pružatelja usluga u zračnom prometu NATS iz Velike Britanije, Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH , Međunarodnog aerodroma Sarajevo i Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH. Zijadić je kazao da je tokom realizacije projekta, koja je trajala skoro tri godine, bilo raznih prepreka i nepoznanica.
Međunarodni aerodrom Sarajevo danas je predstavio novu navigacijsku proceduru za slijetanje, koja će, prema riječima Nermina Zijadića, direktora Sektora saobraćaja i usluga u zračnom saobraćaju, između ostalog donijeti veću bezbjednost, manje gužve i ekonomsku korist.
Uvođenje procedure rezultat je zajedničkog rada aviokompanije FlyDubai, pružatelja usluga u zračnom prometu NATS iz Velike Britanije, Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA), Međunarodnog aerodroma Sarajevo i Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH.
Zijadić je kazao da je tokom realizacije projekta, koja je trajala skoro tri godine, bilo raznih prepreka i nepoznanica.
"Iz ove procedure neće imati samo benefit aerodrom Sarajevo, već i aerodromi Banja Luka i Mostar, za koje se izrađuju iste procedure. Ovo je jedan veliki iskorak u budućnosti, koji radi aerodrom Sarajevo i BiH", kazao je Zijadić i dodao:
"Poboljšaćemo sigurnost, imaćemo bolje vertikalno i horizontalno navođenje i samim tim će se smanjiti mogućnost eventualnih nesreća. Povećaćemo kapacitet, zato što će novi način letenja omogućavati uže putanje, samim time ćemo povećati mogući broj letova. Kašnjenje i gužve će biti smanjeni, a ono što je možda i velika prednost za aerodrom Sarajevo, kroz ovu proceduru smanjuje se potrošnja goriva i mogućnost smanjenja buke u svim fazama, i u prilazu i u odletu. Benifit ovoga može se posmatrati kao ekonomski element, jer imamo već zabilježene primjere u svijetu da se samo u toku jedne godine napravila ušteda u gorivu od preko 30 miliona dolara, što i mi očekujemo."
Vlado Jurić, safety menager BHANSA naglasio je da je BiH uvođenjem spomenute procedure ušla u krug država koje kao izvor navigacijskog signala koriste globalni sistem satelitske navigacije (GNSS).
"Dosad su se u BiH koristile isključivo konvencionalne procedure, koje kao izvor navigacijskog signala koriste zemaljske radio-navigacijske uređaje, koji se postavljaju i instaliraju na zemlji", rekao je Jurić i nastavio:
"Ova procedura je prva ovog tipa implementirana u BiH i koja će omogućiti slijetanje zrakoplova i u eventualnom slučaju kvarova naših radio-navigacijskih uređaja na zemlji te će na taj način izravno doprinijeti povećanju dostupnosti i osigurati kontinuitet odvijanja operacija na Međunarodnom aerodromu Sarajevo."
Istakao je da su na nivou BHANSA ažurirani operativni priručnici i dokumentacija te izvršena obuka za sve prilazne radarske i aerodromske kontrolore vazdušnog saobraćaja.
Na pistu Međunarodnog aerodroma Sarajevo danas je uz pomoć nove procedure prvi put sletio avion kompanije FlyDubai.