Paralelni lijevi kolosijek uz novu prugu između Divače i Kopra u nastajanju trebao bi biti izgrađen do 2030. godine.
Prema riječima ministrice Alenke Bratušek, tada će stara pruga biti namijenjena turizmu.
Istaknula je da se izgradnja drugog kolosijeka odvija u skladu s dinamikom, te da će projekt pokazati da znamo pravilno voditi velike infrastrukturne projekte u Sloveniji. “Drugi kolosijek je najveći infrastrukturni projekt u našoj zemlji. Teče u skladu s vremenskim i financijskim okvirima predviđenim investicijskim programom. Mislim da je to važno isticati u svakoj prilici, jer nažalost u Sloveniji u prošlosti nismo imali najbolje sreće u upravljanju velikim projektima”, rekao je ministar infrastrukture na današnjoj konferenciji za novinare u Saboru. Vlada je na sjednici u četvrtak usvojila prijedlog izmjena i dopuna zakona o izgradnji, upravljanju i upravljanju drugim kolosijekom željezničke pruge Divača-Koper, kojim će se omogućiti realizacija projekta izgradnje paralelnog lijevog kolosijeka. Izgradnja će započeti 2026. godine, a procijenjena vrijednost paralelnog kolosijeka je 354,2 milijuna eura bez PDV-a. Kako je danas pojasnio ministar, zakonom se investicija za paralelni lijevi kolosijek prenosi na projektnu tvrtku 2TDK. Do donošenja Državnog prostornog plana, koji je već u izradi, projekt će voditi Ministarstvo odnosno Uprava za infrastrukturu, a od tada, odnosno ishođenja građevinske dozvole i izvođenja svih potrebnih istraživanja i studija, 2TDK preuzima preko uzde, objasnila je. Smatra da je važno da Vlada iz projekta izbaci mogućnost sudjelovanja stranih država u izgradnji. "Slovenija je suverena država koja je sposobna izgraditi vlastitu infrastrukturu", istaknula je. Na prijedlog zastupnika, prema njezinim obrazloženjima, u prijedlogu izmjena zakona napisali su i da će se postojeća pruga, kojom se trenutno odvija promet, ukinuti i predati turističkoj namjeni. "Kada nova linija bude dvokolosiječna - naši planovi su za 2030. - onda će se stara linija ukinuti u roku od godinu dana i bit će posvećena ljudima", rekla je. Prema riječima zastupnice Tamare Kozlović, predloženim izmjenama zakona zadovoljni su i u Klubu zastupnika Svoboda, gdje se nadaju da će ih DZ razmotriti što prije. “Ovom zakonu se posebno veselimo iz tri ključna razloga. Prvi je da, naravno, želimo i godinama radimo na tome da se što prije počne graditi paralelni kolosijek uz postojeći, a naravno da želimo i da se što prije izgradi. Druga stvar je što zakon predviđa posebnu odredbu da se postojeća pruga nakon izgradnje oba kolosijeka napusti, kako bi se mogla koristiti za rekreaciju i turizam, čemu mi mještani težimo i na što upozoravamo dugi niz godina. . Odredba zakona obvezuje sve vlade, a ne samo sadašnju, da to provedu u praksi. I treća stvar je da jasno kaže da ni željeznica ni Luka Koper nisu na prodaju, bez obzira na preporuke OECD-a”, nastavila je. Prema riječima njezina zamjenika kolege Roberta Janeva, predložena izmjena zakona znači "veliko olakšanje" za stanovnike slovenske Istre. “Radujemo se većoj protočnosti, sigurnosti i prije svega ovom održivom razvoju o kojemu više puta slušamo”, zaključio je. |