Obnova infrastrukture ključna je za stavljanje "Željeznica RS" na zdrave noge kako bi ovo preduzeće bilo konkurentno na tržištu.
To se moglo čuti tokom obilježavanja 31 godine od osnivanja ŽRS, koje 12. maj obilježavaju i kao Dan željezničara.
"Nama je prioritet koridor 5c kroz RS (Šamac - Doboj - Rječica), u toku smo izrade projektne dokumentacije za koridor kako bismo mogli tražiti finansijsku podršku od kreditora iz evropskih banaka. Takođe, ruta 9a od Doboja do Zvornika nam je jedan od prioriteta. Svjetska banka, Evropska investiciona banka, Evropska banka za obnovu i razvoj su zainteresovane i u toku su razgovori o podršci", izjavila je Vesna Vožni, pomoćnica resornog ministra za željeznički, vodni i vazdušni saobraćaj RS.
Ona je dodala da proces restrukturisanja ide svojim tempom, da je u toku priprema pretvaranja duga u kapital kako bi se vlasnički odnos u "Željeznicama" popravio u korist Vlade RS.
Slađan Jović, v.d. generalnog direktora ŽRS, kazao je da su, osim na koridor 5c, usmjereni i na koridor Ploče - Beograd, a njihovom rekonstrukcijom bi značajno smanjili troškove održavanja.
Prvi čovjek "Željeznica" je opovrgao da dugovanja ŽRS i dalje rastu.
"Nije tačno da dugovanja rastu. To je primjer obračunske kategorije, a "Željeznice RS" ni dan-danas nemaju dužne nikom nijednu marku, nijednom svom dobavljaču, niti prema državi, ni prema svojim radnicima, a ni institucijama RS", rekao je Jović.
Povodom Dana željezničara zaposleni su se prisjetili svojih 305 kolega koji su stradali tokom proteklog rata.
Na pitanje da li potomci poginulih željezničara danas rade u ŽRS, Duško Anić, predsjednik Boračke organizacije u ŽRS, potvrdno je odgovorio.
"Imamo dosta djece naših radnih kolega koja rade na raznim mjestima, u saobraćaju, elektrotehničkoj djelatnosti, u građevini, organizacionim jedinicama, ali trudimo se gdje god možemo da djeci naših radnih kolega omogućimo radno mjesto, da bi radili i bili dio nas, odnosno da nastave tamo gdje su njihovi roditelji stali", naveo je Anić.