Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović saopštila je da je danas završena rekonstrukcija 95 kilometara pruge od Novog Sada do Zrenjanina, u koju je uloženo 5,5 milijardi dinara. Mihajlović je tokom posete Zrenjaninu ukazala na to da će građani Novog Sada i Zrenjanina, nakon sedam godina, od danas ponovo moći da putuju vozom između dva grada. Pored toga što obnavljamo železnički Koridor 10 i barsku prugu, ulažemo i u rekonstrukciju regionalnih pruga. U ovoj godini obnovljeno je više od 280 kilometara pruga, uključujući i prugu od Novog Sada do Zrenjanina, kojom od danas ponovo idu vozovi, navela je ona.
Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović saopštila je da je danas završena rekonstrukcija 95 kilometara pruge od Novog Sada do Zrenjanina, u koju je uloženo 5,5 milijardi dinara.
Mihajlović je tokom posete Zrenjaninu ukazala na to da će građani Novog Sada i Zrenjanina, nakon sedam godina, od danas ponovo moći da putuju vozom između dva grada.
Pored toga što obnavljamo železnički Koridor 10 i barsku prugu, ulažemo i u rekonstrukciju regionalnih pruga. U ovoj godini obnovljeno je više od 280 kilometara pruga, uključujući i prugu od Novog Sada do Zrenjanina, kojom od danas ponovo idu vozovi, navela je ona.
Prema njenim rečima, obnavljanje te železničke linije je važno ne samo zbog građana koji žive u Novom Sadu, Zrenjaninu i svim mestima između ova dva grada, već i zbog zrenjaninskih preduzeća.
Pre rekonstrukcije, vozovi su tom prugom išli prosečno 20-30 kilometara na čas, zbog čega je saobraćaj pre sedam godina i obustavljen. Od danas putnički vozovi ponovo idu 80 kilometara na čas, a građani će putovati novim ruskim dizelmotornim vozovima, objasnila je Mihajlović.
Takođe, kako je dodala, povećana je i nosivost pruge kojom će zrenjaninska privreda dobiti najefikasniji transport robe ka Novom Sadu, Beogradu i jugu Srbije.
Rekonstrukcija pruge Orlovat–Zrenjanin deo je projekta rekonstrukcije pruge Pančevo–Orlovat–Novi Sad, čija je ukupna dužina, uključujući deonicu od Orlovata do Zrenjanina, 136 kilometara.
Vrednost radova na ovoj rekonstrukciji iznosi ukupno približno 10 milijardi dinara, a završetak svih radova na deonicama od Pančeva ka Novom Sadu planirana je do kraja januara 2019. godine.
Putnički voz između Zrenjanina i Novog Sada povezaće čak petnaest mesta u Južnobačkom i Srednjobanatskom okrugu, a stanovnici Lukićeva, Orlovata, Farkaždina, Perleza, Titela, Šajkaša, Kaća i drugih mesta duž ove pruge ponovo će imati redovan i pouzdan železnički prevoz.
Ranije danas, potpredsednica Vlade je razgovarala i sa gradonačelnikom Zrenjanina Čedomirom Janjićem i gradskim rukovodstvom o infrastrukturnim projektima u tom gradu.
Ona je obišla i radove na završetku obilaznice oko Zrenjanina, rekavši da će 3,7 kilometara puta biti završeno sledećeg septembra, kao i da počinje priprema projektno-tehničke dokumentacije za preostalih 3,7 kilometara.
Danas započinju radovi na završetku obilaznice i gradnje mosta preko Begeja. U pitanju je projekat na koji se decenijama čekalo, ali tu nećemo stati. Sledeće godine krenuće gradnja preostale deonice i za dve godine obilaznica će biti gotova, poručila je Mihajlović.
Ona je dodala da će završetkom obilaznice, čija vrednost radova iznosi 350 miliona dinara plus PDV, teški teretni saobraćaj biti izmešten iz grada.
Na sastanku sa gradonačelnikom i njegovim timom bilo je reči i o drugim infrastrukturnim projektima – izgradnji brze saobraćajnice Beograd–Zrenjanin, završetku pruge Pančevo–Orlovat–Novi Sad, kao i o osposobljavanju aerodroma Ečka.
Janjić je, izrazivši zahvalnost Mihajlović i Ministarstvu na podršci, istakao da je ovaj grad razvojem infrastrukture postao pogodno mesto za investicije, što potvrđuje činjenica da je prošle godine otvoreno više od 3.000 radnih mesta, a do kraja ove godine očekuje se 1.600 novih.