Železničke kompanije u regionu osnovale su danas u Beogradu Klaster železnica za Jugoistočnu Evropu, koji za sada okuplja 32 kompanije, instituta i fakulteta iz šest zemalja. Članovi klastera su uglavnom privatne firme iz Nemačke, Austrije, Srbije, Slovenije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine, a cilj je povezivanje, poslovna saradnja i kasnije objedinjeno učešće u velikim infrastrukturnim projektima. Klaster železnica je osnovan kao prvo međunarodno poslovno udruženje u kome učestvuju zemlje bivše Jugoslavije posle 25 godina. Iz Srbije su učlanjene skoro sve firme koje se bave železnicama, na primer Šinvoz iz Zrenjanina, ali i Saobraćajni fakultet u Beogradu i Saobraćajni institut CIP. Osnivači očekuju da se klasteru pridruže firme i iz ostalih zemalja Jugoistočne Evrope, kao i nacionalne železnice, od kojih su u tu organizaciju uključene delom samo Slovenačke železnice.
Železničke kompanije u regionu osnovale su danas u Beogradu Klaster železnica za Jugoistočnu Evropu, koji za sada okuplja 32 kompanije, instituta i fakulteta iz šest zemalja.
Članovi klastera su uglavnom privatne firme iz Nemačke, Austrije, Srbije, Slovenije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine, a cilj je povezivanje, poslovna saradnja i kasnije objedinjeno učešće u velikim infrastrukturnim projektima, rečeno je na konferenciji za novinare.
Klaster železnica je osnovan kao prvo međunarodno poslovno udruženje u kome učestvuju zemlje bivše Jugoslavije posle 25 godina.
Iz Srbije su učlanjene skoro sve firme koje se bave železnicama, na primer Šinvoz iz Zrenjanina, ali i Saobraćajni fakultet u Beogradu i Saobraćajni institut CIP.
Osnivači očekuju da se klasteru pridruže firme i iz ostalih zemalja Jugoistočne Evrope, kao i nacionalne železnice, od kojih su u tu organizaciju uključene delom samo Slovenačke železnice.
Partner Mreže za poslovnu podršku Milan Vučković je ispred Klastera železnica za Jugoistočnu Evropu rekao da je u prethodnom periodu pokazan veliki interes kompanija u regionu koje se bave železnicama da se povezuju i da je zato osnovan klaster kao neprofitna organizacija koja će se baviti, pre svega, stručnim pitanjima, razmenom iskustva i konkretnim projektima.
On je kazao da je prethodnih godina na tenderima zemalja iz bivše Jugoslavije u vezi sa železnicom ukupno učestvovalo oko 800 firmi, što pokazuje da postoji veliki potencijal u njihovom povezivanju.
Direktor hrvatske kompanije Altpro Zvonimir Viduka je rekao da niko u današnje vreme ne može sam da obezbedi dobar posao na tržištu.
"U našem regionu Jugoistočne Evrope sada se realizuju velike investicije u železnicu pošto kroz njega prolaze dva velike železnička pravca - azijski iz Kine prema Evropi i drugi preko Turske", rekao je Viduka naglasivši da takve investicije nose veliki razvoj železnice.
Firme iz regiona, kako navodi, u tome veoma malo učestvuju zato što nisu organizovane i svaka je okrenuta samo sebi.
Od povezivanja tih firmi privrede zemalja u regionu bi imale veliku korist zbog podizanja njihove konkurentnosti i otvaranja novih radnih mesta, napomenuo je Viduka.
Predstavnik Bavarskog klastera železnica Folker Drenkhan je izrazio očekivanje da će se u narednom periodu klasteru pridružiti i srpske železnice.
On je rekao da je veoma važno što je današnjim osnivanjem klastera napravljen prvi korak u boljoj komunikaciji i saradnji u regionu.
Dragoljubi Rajić iz Mreže za poslovnu podršku je kazao da ne železničkom sektoru u regionu potrebno, što bi mladi rekli, 'aptdejtovanje', a sve u cilju podizanja kvaliteta železničkog prevoza i prihoda od transporta.
Rajić je istakao da je železnički transport jeftiniji i bezbedniji od ostalih vidova transporta, ali da je u našem regionu još u podređenom položaju u odnosu na drumski prevoz.