Putnici aviokompanija ove godine su suočeni ne samo sa visokim cenama karata, već i sa brojnim otkazivanjem letova, što bi, pokazuje međunarodna analiza, moglo postati normalno stanje u aviosaobraćaju.
Evropske aviokompanije, u poređenju sa međunarodnom konkurencijom, imaju velike troškove za osoblje i manje podsticaja da zaposle dodatne radnike, te se kompanije, i pored većih prihoda, treću godinu za redom moraju suočiti sa gubicima, navodi se u analizi „Alians Trejd” i osiguravajućeg društva „Akredia”, prenosi Tanjug.
Do kraja godine aviokarte će poskupeti za jednu petinu u odnosu na prošlu godinu, a vrhunac poskupljenja se očekuje tek u prvom kvartalu iduće godine.
Međutim, potražnja za kartama ostaće visoka, ali će putnici štedeti na smeštaju i dužini boravka, kako bi mogli sebi priuštiti skupe troškove putovanja.
Analizom se došlo do zaključka da će prelazak na transport bez štetnih gasova biti još veći izazov od korona krize, a finansijski eksperti u evropskom saobraćaju vide prednost železnice.