Nakon što su zastupnici u ZD Parlamenta BiH razmatrali inicijativu za otvaranje novih trakova za promet na GP Maljevac - Velika Kladuša te opremanje i prekategorizaciju MGP Tržačka Raštela u Cazinu, za granični prijelaz, za putnički i promet roba i uz to i uvrštavanje graničnog prijelaza Izačić u Bihaću na popis graničnih prijelaza u BiH, na kojima je dopušten promet roba biljnoga i životinjskoga podrijetla, utvrđene su i konkretne mjere za realizaciju ovih zahtjeva. Vijeće ministara, u proračunu za 2016., za opremanje i stavljanje u funkciju ovih graničnih prijelaza planiralo je sredstva u iznosu od 2,600.000 KM. Ovdje je po sporazumu koji je potpisala BiH s RH predviđen granični prijelaz za pogranični promet. Vijeće ministara BiH je donijelo zaključak da se pokrene inicijativa za prekategorizaciju ovoga prijelaza za putnički promet.
Nakon što su zastupnici u ZD Parlamenta BiH razmatrali inicijativu za otvaranje novih trakova za promet na GP Maljevac - Velika Kladuša te opremanje i prekategorizaciju MGP Tržačka Raštela u Cazinu, za granični prijelaz, za putnički i promet roba i uz to i uvrštavanje graničnog prijelaza Izačić u Bihaću na popis graničnih prijelaza u BiH, na kojima je dopušten promet roba biljnoga i životinjskoga podrijetla, utvrđene su i konkretne mjere za realizaciju ovih zahtjeva, piše Večernji list BiH.
Upravo je to i bio razlog boravka Mire Džakule, ravnatelja UNO BiH, i predsjedatelja Povjerenstva za integrirano upravljanje granicom u BiH USŽ.
Planirana sredstva
Vijeće ministara, u proračunu za 2016., za opremanje i stavljanje u funkciju ovih graničnih prijelaza planiralo je sredstva u iznosu od 2,600.000 KM.
- Ovdje je po sporazumu koji je potpisala BiH s RH predviđen granični prijelaz za pogranični promet. Vijeće ministara BiH je donijelo zaključak da se pokrene inicijativa za prekategorizaciju ovoga prijelaza za putnički promet.
Razgovarali smo ovdje o inicijativi da se i s bh. strane izgradi objekt koji će biti namijenjen za smještaj bh. graničnih policajaca i carinske službe BiH. S hrvatskom stranom ćemo vidjeti hoće li to biti jedan prijelaz, da Carina i GP BiH pređu na njihovu stranu ili da ovdje gradimo granični prijelaz. Sredstva su osigurana i u tom segmentu mi ćemo poduzeti sve kako bismo i ovaj granični prijelaz stavili u funkciju te tako pomogli stanovništvu ovoga kraja.
Optimističan sam da će se ovo završiti u ovoj godini. Kada je u pitanju BiH, nama treba maksimalno do mjesec dana kako bismo završili ovaj dio posla. Javnost u BiH mora znati da hrvatska strana tri i pol godine nije utemeljila mješovito povjerenstvo koje je po sporazumu bilo dužno rješavati sve probleme u pograničnom, kao i u robnom te putničkom prometu.
Nakon što su sada utemeljili Povjerenstvo, mi uz pomoć svih institucija, uključujući i MVP, pokrećemo aktivnosti da se ovaj posao što prije okonča, kaže Miro Džakula, predsjedatelj Povjerenstva za integrirano upravljanje granicom u BiH.
Zastupnik u Parlamentu BiH i predlagatelj inicijative Senad Šepić kaže kako sada postoji spremnost da se ovo pitanje konačno uredi.
Suradnja s Hrvatskom
– Ovdje trebamo uraditi sve kako bismo osigurali infrastrukturu s bh. strane i GP mogli staviti u funkciju, a paralelno s time da u pregovorima s RH ispregovaramo da on iz kategorije malograničnog prijeđe u granični prijelaz za međunarodni putnički promet, kaže Šepić. Dodaje kako će prijedloge za rješavanje gužvi na GP Maljevac uputiti nadležnima u RH budući da je on na cjelokupnom teritoriju susjedne države.