Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije je pojednostavio postupak žalbe putnika protiv aviokompanija i aerodroma.
Prigovori se sada šalju preko obrasca koji se nalazi na veb stranici Direktorata i to u odeljku „prava putnika”.
Kako je navedeno na sajtu Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije je na ovaj način olakšao i pojednostavio putnicima proces podnošenja reklamacija, kako bi u svega par koraka mogli da upute svoju žalbu. Rok za podnošenje prigovora je 90 dana, a rok avio-prevoznika da odgovori je 60 dana.
Inače, kako je navedeno na zvaničnom sajtu Direktorata, reklamacija je uspešno podneta kada putnik dobije odgovor sa referentnim brojem reklamacije. Avio-prevoznik, objašnjeno je, ima rok od 60 dana da odgovori (prihvati ili odbije reklamaciju uz obrazloženje odbijanja – pozove se na činjenice koje su uslovile otkazivanje, a koje oslobađaju prevozioca odgovornosti i isplate odštete).
– Ako avio-prevoznik u roku od 60 dana od dana dostave kompletne dokumentacije neophodne za reklamaciju ne udovolji reklamaciji ili na istu ne odgovori, putnik ima pravo da povredu Zakona prijavi Direktoratu civilnog vazduhoplovstva. Nadležna služba za prava putnika utvrđuje da li je bilo povrede Zakona i upućuje putnike kako da ostvare svoja prava. Nezavisno od toga, putniku je na raspolaganju i mogućnost da svoja prava zaštiti pred nadležnim sudom.