S novom godinom poskupjela je cestarina za korištenje cestovnog tunela Karavanke.
Vožnja za vozila najveće dopuštene mase od 3,5 tone skuplja je za 40 centi i iznosi 8,20 eura (6,72 eura bez PDV-a).
Također, za vozila naplatnog razreda R1 (vozila čija najveća dopuštena masa ne prelazi 3,5 tone) povećana je vrijednost neprenosive bodovne kartice na 36,70 eura (30,08 eura bez PDV-a). Prema procjeni Ministarstva infrastrukture, usklađivanjem će tvrtka Dars ove godine dobiti oko 600.000 eura dodatnih prihoda od cestarina. Prema odluci Međudržavnog povjerenstva za tunel Karavanke, visina cestarine za tunel Karavanke za naplatni razred R1 usklađuje se jednom godišnje s rastom potrošačkih cijena u prethodnoj godini, odnosno s srednjom vrijednošću usklađene indeks potrošačkih cijena, kako ga izračunava europski statistički ured Eurostat, za područje Slovenije i Austrije. Srednja vrijednost harmoniziranog indeksa potrošačkih cijena za Sloveniju i Austriju u 2022. iznosila je 9,3 posto, odnosno 8,6 posto, što, prema objašnjenjima ministarstva, omogućuje indeksaciju cijena za 8,95 posto. Budući da bi se u ovom slučaju radilo o znatnom povećanju cestarine, dvije su se zemlje dogovorile o kompromisnom prijedlogu u iznosu od 4,65 posto. Slovenija i Austrija određuju cestarinu za tunel za vozila iznad 3,5 tone najveće dopuštene mase, vodeći računa o pravilima europskog zakonodavstva. Njime je propisano da se visina cestarine za teretna vozila utvrđuje na temelju troškova upravljanja, održavanja i razvoja naplatne mreže. |