Većina pružnih prelaza u RS nije dovoljno dobro obezbijeđena, a od 278 njih na samo 25 je postavljena rampa. Direktor "Željeznica RS" je rekao da su svi pružni prelazi osigurani nižim nivoom obezbjeđenja, što podrazumijeva trougao preglednosti i vertikalnu drumsku signalizaciju. Što se tiče višeg nivoa bezbjednosti, koji podrazumijeva branike ili polubranike sa automatskim mehanizmom ili dežurnim radnikom, samo je 25 prelaza potpuno obezbijeđeno a za visoki nivo bezbjednosti na samo jednom pružnom prelazu potrebna željeznička oprema vrijedna oko 250.000 KM. ŽRS upravljaju i prugom Višegrad - Vardište, gdje ima ukupno 21 pružni prelaz, koji su takođe, obezbijeđeni najnižim nivoom osiguranja.
Većina pružnih prelaza u RS nije dovoljno dobro obezbijeđena, a od 278 njih na samo 25 je postavljena rampa. Direktor "Željeznica RS" Dragan Savanović je rekao da su svi pružni prelazi osigurani nižim nivoom obezbjeđenja, što podrazumijeva trougao preglednosti i vertikalnu drumsku signalizaciju.
- Što se tiče višeg nivoa bezbjednosti, koji podrazumijeva branike ili polubranike sa automatskim mehanizmom ili dežurnim radnikom, samo je 25 prelaza potpuno obezbijeđeno - rekao je Savanović i dodao da je za visoki nivo bezbjednosti na samo jednom pružnom prelazu potrebna željeznička oprema vrijedna oko 250.000 KM.
ŽRS upravljaju i prugom Višegrad - Vardište, gdje ima ukupno 21 pružni prelaz, koji su, kako kaže Savanović, takođe, obezbijeđeni najnižim nivoom osiguranja.
U Agenciji za bezbjednost saobraćaja RS ističu da su se lani desile četiri nesreće sa manjim posljedicama. Dodaju da je tokom 2014. u saobraćajnim nesrećama u željezničkom saobraćaju poginulo dvoje, a godinu ranije petoro lica. Najviše poginulih, 11 bilo je 2010. godine.
Iz Centra javne bezbjednosti (CJB) Prijedor su rekli da je na pružnom prelazu "Trinaesta" u naselju Raškovac, na kojem su 2. januara u sudaru voza i "audija" život izgubila četiri lica, za proteklu 21 godinu poginulo sedam osoba.
Iz "Puteva RS" su rekli da će rješavanje problema raskrsnice magistralnog puta M4 i lokalnih puteva u Prijedoru, kao i proširenje dijela puta M4, u blizini pružnog prelaza "Trinaesta", početi čim se vremenske prilike stabilizuju i dozvole mašinama da izađu na gradilište.