Avion srpske kompanije posle 25 godina prevešće u četvrtak prve putnike iz Beograda za Njujork. Rasprodate karte za prva tri leta u ekonomskoj klasi. Iako će se linija za Njujork "Er Srbiji" isplatiti na duge staze, stručnjaci ističu da je trenutak za uvođenje leta idealan. Efekat letenja preko okeana treba da donese indirektno mnogo više posla privredi Srbije, jer pored putnika svaki let nosi i 10 tona robe. Dva dana uoči leta nema više karata u ekonomskoj klasi. Igor Vranješević iz agencije "Džambo travel" kaže da agencija svakodnevno proda poneka karta. I svetsko i naše tržište prodaje te karte.
Avion srpske kompanije posle 25 godina prevešće u četvrtak prve putnike iz Beograda za Njujork. Rasprodate karte za prva tri leta u ekonomskoj klasi.
Iako će se linija za Njujork "Er Srbiji" isplatiti na duge staze, stručnjaci ističu da je trenutak za uvođenje leta idealan. Efekat letenja preko okeana treba da donese indirektno mnogo više posla privredi Srbije, jer pored putnika svaki let nosi i 10 tona robe.
Dva dana uoči leta nema više karata u ekonomskoj klasi. Igor Vranješević iz agencije "Džambo travel" kaže da agencija svakodnevno proda poneka karta.
"I svetsko i naše tržište prodaje te karte. Prva tri leta u ekonomskoj klasi su rasprodata", napominje Vranješević.pak po ceni od 430 evra - karte će moći da se kupuju do 1. jula. U špicu sezone do Velike jabuke plaćaćete kartu 680 evra. I tada su povojnije nego kod konkurencije.
Sa aspekta Er Srbije, nikad povoljnije vreme za put preko okeana. Cena goriva nikada nije bila niža, a potražnja za kartama raste. Za kompaniju će se ova linija isplatiti tek na duže staze.
"Gubitaka će biti u delu operativnih troškova, neposrednih troškova, što niko nije demantovao. Premijer je rekao da je potrebno tri godine dok počne da se ostvaruje profit, ali trenutak da se započne sa letovima idealan, navodi Petar Vojinović, urednik portala "Tango siks".
Efekat letenja preko okeana treba da donese indirektno mnogo više posla privredi Srbije, jer pored putnika svaki let nosi i 10 tona robe. To će doneti mnogo više turista u tranzitu ali i povećanje regionalnog saobraćaja. Na primer, građaninu Slovenije, Hrvatske, Makedonije lakše će pasti presedanje u Beogradu, nego na nekom većem aerodromu u Evropi gde čekanje traje satima i mnogo je skuplje.
"Umesto da idete preko Frankfurta i Minhena gde možete i da se izgubite, aerodorom 'Nikola Tesla' je po površini jedan od najmanjih. Treba vam manje pet minuta da pređete sa jednog na drugi kraj", naglašava Vojinović.
Treća dobrobit od ovoga leta jeste to što će najbolji od stotinu mladih pilota leteti za Ameriku.
"Obuka na zemlji je trajala tri radne nedelje, potom se prešlo na dve nedelje simulatora, i na kraju u samom avionu smo proveli mesec i po dana", kaže kapetan Sveta Vranić.
"Erbas A330" iznajmljuje se za pola miliona dolara mesečeno. Generalno je remontovan, a isproban je ovih dana na nekoliko lokalnih letova.