Zbog uticaja logistike na konačnu cenu robe, Srbija poslednjih godina ulaže u izgradnju inter-modalnih terminala. O aktuelnom stanju i perspektivama razvoja, govorilo se u Privrednoj komori Vojvodine.
Zamislite paket koji brodom napušta Kinu, vozom putuje kroz Evropu i na kraju kamionom stiže na krajnju adresu. Roba promeni nekoliko vidova prevoza, što u kombinaciji štedi novac, vreme i planetu. To su prednosti intermodalnog transporta.
“Naročito je ovde istaknuto u intermodalnom transportu prevoz kontejnerima, odnosno kombinacija prevoza vodom, morima, rekama, železnicom i na kraju kamionskim transportom, dakle najjeftinijim mogućim vidovima transporta približavanje krajnjim korisnicima", rekao je Boško Vučurević, predsednik Privredne komore Vojvodine.
Da bi intermodalni transport bio brz i efiksan, osnovni preduslov je razvoj drumskih, železničkih i rečnih puteva, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Intermodalni terminal u Subotici mogao bi biti glavna tranzitna stanica za vozove između Srbije i Mađarske, ali i rešenje za kamionske gužve na Horgošu. Gradska vlast traži ulagače.
“S jedne strane tu je subotička industrijska zona, sa velikim brojem firmi koje hendluju sa velikom količinom robe, a s druge strane tu je ukrštaj vozova sever jug i istok zapad", rekao je Imre Kern, gradonačelnik Subotice.
Kroz Uredbu o stimulativnim merama za razvoj intermodalnih terminala Vlada Srbije od 2015. godine ulaže u ovaj vid transporta.