Talgo vozovi, ipak, na bh. prugama!

Bez autora
May 12 2016

Garniture Talgo vozova koje su „Željeznice FBiH“ kupile 2005. godine putem robnog kredita od vlade Španije i koje su koštale ovu državnu firmu 132 miliona KM ipak će, prema svemu sudeći, saobraćati bh. prugama, i to prvi put od njihove isporuke 2010. godine. Ovu informaciju potvrdio je izvršni direktor za poslove željezničkog operatora ŽFBiH. Iz ove firme ranije su kazali da nisu bile tačne tvrdnje da ove garniture vozova ne mogu saobraćati našim prugama, već da je to izvjesno, samo uz odgovarajući model finansiranja. Ova državna firma radi punom parom da već za dva mjeseca pusti Talgo vozove u saobraćaj, i to na željezničkim linijama Sarajevo - Zagreb, ali i Sarajevo - Banja Luka.

Nakon šest godina: Talgo vozovi, ipak, na bh. prugama!Garniture Talgo vozova koje su „Željeznice FBiH“ (ŽFBiH) kupile 2005. godine putem robnog kredita od vlade Španije i koje su koštale ovu državnu firmu 132 miliona KM (66,7 miliona eura) ipak će, prema svemu sudeći, saobraćati bh. prugama, i to prvi put od njihove isporuke 2010. godine, saznaje „Dnevni avaz“.

Talgo serviseri

Ovu informaciju potvrdio je za naš list Rifat Čabrić, izvršni direktor za poslove željezničkog operatora ŽFBiH. Iz ove firme ranije su kazali da nisu bile tačne tvrdnje da ove garniture vozova ne mogu saobraćati našim prugama, već da je to izvjesno, samo uz odgovarajući model finansiranja.

Čabrić nam je pojasnio da ova državna firma radi punom parom da već za dva mjeseca pusti Talgo vozove u saobraćaj, i to na željezničkim linijama Sarajevo - Zagreb, ali i Sarajevo - Banja Luka. Promotivna vožnja planirana je najprije na dionici Sarajevo - Zenica.

- Vrše se posljednje pripreme za puštanje u saobraćaj. Talgo serviseri već su u Sarajevu i obavljaju tehnički pregled vozova. Dobili smo i sve dozvole za saobraćanje u BiH i Hrvatskoj. Sa završetkom remonta južne pruge ovi vozovi bi vozili i na liniji Sarajevo - Ploče – kaže nam Čabrić.

Prema njegovim riječima, u planu je puštanje u saobraćaj četiri Talgo garniture, dok bi ostalih pet bilo iznajmljeno „Željeznicama Turske“, s čijim se predstavnicima uveliko pregovora.

- Želja nam je da se bh. građani konačno voze u modernim vozovima, a ne u starim. „Željeznice FBiH“ će same, bez ičije pomoći finansirati puštanje vozova u promet, a kasnije očekujemo pomoć Vlade FBiH - istakao je Čabrić.

Naši ljudi

Ustvrdio je da najviši trošak, kada su u pitanju ovi vozovi, predstavlja njihovo održavanje koje na godišnjem nivou samo za dvije garniture iznosi dva miliona maraka (milion eura).

- Održavanje radi firma Talgo iz Španije, dok se za tu vrstu posla ne usavrše naši ljudi. Ali, nama je važno da ovi vozovi konačno budu pušteni u saobraćaj, nakon toliko godina čekanja - kaže Čabrić.

Imaju tuš-kabine, internet...

Od devet kupljenih garnitura, pet je dnevnih, a četiri noćne. Ovi moderni vozovi koji su u upotrebi širom Evrope moderno su opremljeni, a imaju i tuš-kabine, TV plazme, kao i pristup internetu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik