Trogir je, izgleda, procijenjen kao manje bitno odredište pa kad već nisu na vrijeme obavljene potrebne predradnje zatekla ga je zla sudbina kolateralne žrtve međunarodnog terorizma. Trogir ovog ljeta neće imati status međunarodne sezonske morske luke, što će ponešto umanjiti prihod od nautičkog turizma ali i, sasvim sigurno, narušiti turistički image prelijepog gradića koji je UNESCO zaštitio kao jedinstveno dobro očuvan primjer romaničkog otočnoga grada. U lučkoj ispostavi Trogir kapetan Milivoj Farčić o tome ne želi ni riječi iako bi, kaže, "puno toga mogao reći" i s neskrivenom ljutnjom u glasu prebacuje lopticu na njemu nadležne u splitskoj Lučkoj kapetaniji. A tamo nije teško doznati da je formalni razlog izbacivanja Trogira s liste međunarodnih luka taj što je, zbog opasnosti od mogućih terorističkih aktivnosti, stupanj sigurnosti u lukama podignut na višu, drugu razinu, a to, po propisanoj proceduri, zahtijeva uvjete koje Trogir ne može ispuniti.
Trogir je, izgleda, procijenjen kao manje bitno odredište pa kad već nisu na vrijeme obavljene potrebne predradnje zatekla ga je zla sudbina kolateralne žrtve međunarodnog terorizma.
Trogir ovog ljeta neće imati status međunarodne sezonske morske luke, što će ponešto umanjiti prihod od nautičkog turizma ali i, sasvim sigurno, narušiti turistički image prelijepog gradića koji je UNESCO zaštitio kao jedinstveno dobro očuvan primjer romaničkog otočnoga grada.
U lučkoj ispostavi Trogir kapetan Milivoj Farčić o tome ne želi ni riječi iako bi, kaže, "puno toga mogao reći" i s neskrivenom ljutnjom u glasu prebacuje lopticu na njemu nadležne u splitskoj Lučkoj kapetaniji.
A tamo nije teško doznati da je formalni razlog izbacivanja Trogira s liste međunarodnih luka taj što je, zbog opasnosti od mogućih terorističkih aktivnosti, stupanj sigurnosti u lukama podignut na višu, drugu razinu, a to, po propisanoj proceduri, zahtijeva uvjete koje Trogir ne može ispuniti.
Što konkretno? E o tome se, upravo iz sigurnosnih razloga, ne može javno govoriti, kaže Ivica Vuletić, voditelj Odjela pomorskog prometa u Lučkoj Kapetaniji Split. Ukratko, sve je u skladu sa zakonom - MUP određuje stupanj sigurnosti, a kapetanija potom propisuje tko ispunjava uvjete.
Tako je bilo i u prosincu, pa su mjere relativno brzo vraćene na niži stupanj, ali sada, uoči pune turističke sezone, teško je očekivati blaže sigurnosne mjere.
Nije riječ o previše zahtjevnim stvarima i kapetanija bi mogla naći rješenje i za Trogir, kažu upućeni u ovu problematiku, ali u ovim turbulentnim vremenima očito se nikome ne preuzima odgovornost za moguće neželjene situacije. Držati se propisa kao pijan plota u ovom slučaju je puno lakše i isplativije.
Ključni problem je, neslužbeno se može doznati, nedostatak izdvojenog prostora na kojemu bi se mogle obavljati carinske formalnosti. Isti, pomalo bizaran razlog koji se odavno moglo riješiti, neće, međutim, stvarati problem zagušenom i prostorno deficitarnijem Hvaru.