Ako procijenimo da je za Turkish Airlines riječ o dobroj poslovnoj prilici, zainteresirani smo za Croatia Airlines, potvrdio nam je Abdulkerim Cay, glavni direktor ljudskih resursa i jedan od top-menadžera Turkish Airlinesa koji je zrakoplovom nacionalne turske aviokompanije jučerašnjim prvim direktnim letom sletio u Dubrovnik. Premda u ovom trenutku nema odluke o prodaji Croatia Airlinesa, kao niti jasnog modela hoće li se tražiti strateški partner ili neka druga kombinacija privatizacije. Ovo je biznis i zasad ne znamo što će se dogoditi. Ako se pojavi dobra poslovna prilika između dvije kompanije, onda ćemo o njoj razmisliti, pojasnio je Abdulkerim Cay. Kriteriji su, kaže, da je poslovna odluka dobra za kompaniju i profit.
Ako procijenimo da je za Turkish Airlines riječ o dobroj poslovnoj prilici, zainteresirani smo za Croatia Airlines, potvrdio nam je Abdulkerim Cay, glavni direktor ljudskih resursa i jedan od top-menadžera Turkish Airlinesa koji je zrakoplovom nacionalne turske aviokompanije jučerašnjim prvim direktnim letom sletio u Dubrovnik.
Dobra poslovna prilika
Premda u ovom trenutku nema odluke o prodaji Croatia Airlinesa, kao niti jasnog modela hoće li se tražiti strateški partner ili neka druga kombinacija privatizacije.
- Ovo je biznis i zasad ne znamo što će se dogoditi. Ako se pojavi dobra poslovna prilika između dvije kompanije, onda ćemo o njoj razmisliti - pojasnio je Abdulkerim Cay.
Kriteriji su, kaže, da je poslovna odluka dobra za kompaniju i profit. Cay je ovime neizravno potvrdio kako je Turkish Airlines predstavnicima Fonda Svjetske banke (IFC), koji za hrvatsku Vladu, na svjetskom tržištu traži potencijalne partnere ili kupce za Croatia Airlines, iskazao ozbiljan interes za hrvatsku zrakoplovnu kompaniju.
Prema neslužbenim informacijama, upravo je Turkish Airlines uz njemačku Lufthansu i grčki Aegean Airlines ušao u drugi krug pregovora.
Predstavnici Uprave Turkish Airlinesa stigli su jučer s brojnim izaslanstvom u Dubrovnik prvim direktnim letom iz Istanbula. Airbus A321 sletio je u Dubrovnik u 10.17 sati. Uspostavljanje direktne zračne linije na toj relaciji čekalo se godinama s obzirom na to da će sada stanovnici jugoistočne Europe preko Dubrovnika i Istanbula biti najbrže konektirani za putovanja u Aziju.
Obrnuto, očekuje se da će turisti iz dalekoistočnih zemalja, posebice iz Japana i Južne Koreje u kojima je sve veći interes turističkih dolazaka u Hrvatsku, preko Istanbula letjeti za Dubrovnik. Mert Dorman, potpredsjednik Turkish Airlinesa za prodaju zadužen za tržišta istočne Europe i Balkana, na relaciji Istanbul - Dubrovnik očekuje oko 40 tisuća putnika godišnje. Otkrio je da je već prodano 15 tisuća karata, najviše u Turskoj i bliskoistočnim zemljama.
288. destinacija
Hotelijeri i ostali predstavnici turističkog sektora neprestano se žale na nedostatak cjelogodišnjih letova za Dubrovnik.
Roko Tolić, direktor Zračne luke Dubrovnik, kaže da je Turkish Airlines u Dubrovnik stigao nakon deset godina pregovora. - To je za nas velika stvar. Zasad imamo cjelogodišnje direktne letove samo dva puta tjedno s Londonom British Airwaysa i svakodnevne letove Croatia Airlinesa sa Zagrebom - pojasnio je Tolić.
Zrakoplovi Turkish Airlinesa u Dubrovnik će od kraja svibnja letjeti pet puta tjedno, a od 29. kolovoza šest puta tjedno. Ovisno o interesu, najavljuju mogućnost uvođenja i dodatnih letova. Sa Zagrebom su direktnim letovima već povezani od 1998. godine.
Turski nacionalni avioprijevoznik jedna je od najbrže rastućih aviokompanija na svijetu. Dubrovnik im je 288. destinacija, što je dvostruko više nego što su imali još 2008. godine. Ove bi godine trebali dosegnuti flotu od 339 zrakoplova. To je, pak, više od dvostrukog povećanja u odnosu na 2010. godinu. U biznis su ušli 1933. godine s flotom od pet zrakoplova.
Prošlu su godinu zaključili prihodima od 10,5 milijardi dolara, uz godišnji pad od pet posto te rastom neto dobiti od 27 posto, na 1,1 milijun dolara. Prevezli su 61,2 milijuna putnika uz rast od 12 posto. Velik rast vezan je i uz važnu stratešku poziciju aerodroma Atatürk u Istanbulu, koji je treći najprometniji aerodrom u Europi, kao i velikog rasta broja domaćih putnika.
Nafta i terorizam
Velika potražnja s turskog tržišta daje im veliku prednost u odnosu na tri glavna konkurenta s Bliskog istoka - Emirates, Etihad i Quatar Airways, koji zasad zaostaju i s brojem destinacija na koje lete. Analitičari procjenjuju da će poslovanje avioindustrije ove godine obilježiti daljnji pad cijena nafte te značajan broj tržišta opterećenih nesigurnošću. - Ove godine sektor se, globalno, malo smanjuje. Nekima je to rizik, drugima prilika. Cijene goriva padaju i to rezultira jakom konkurencijom, ali konkurencija uvijek dovodi do kvalitete - ističe Abdulkerim Cay.
Terorizam je, dodaje, globalni problem koji bi sve zemlje i vlade trebale gledati kao zajedničku prijetnju.
U očekivanju prihoda od 12,2 mlrd. dolara
U Turkish Airlinesu ove godine očekuju daljnji rast broja putnika za 15 do 20 posto te rast prihoda na 12,2 milijarde dolara.
Iak o se procjenjuje da im je za nastavak brzog rasta, kakav su imali proteklih godina, nužno otvaranje novog aerodroma Atatürk u Istanbulu, koje se planira 2018. godine, u Upravi tvrde da i dalje računaju na snažan rast. Prema planu do 2023. godine, trebali bi dosegnuti 120 milijuna putnika i zavidnu flotu od 500 zrakoplova.