Na javno nadmetanje za odabir izvođača radova na rekonstrukciji i dogradnji čvora Orehovica na riječkoj obilaznici pristigla je jedna ponuda, potvrđeno je iz Hrvatskih autocesta (HAC).
Na natječaj je, do isteka roka, u utorak, 23. svibnja, pristigla ponuda zajednice ponuditelja GP Krk dd. i Zagreb-Montaža d.o.o., u vrijednosti od 6 milijuna i 983 tisuće eura, bez PDV-a, piše Novi list.
Procijenjena vrijednost izvođenja radova u natječajnoj dokumentaciji bila je sedam milijuna i pedeset tisuća eura, a radovi se odnose na izgradnju druge i treće faze te dogradnju čvora Orehovica. Pripremni radovi trebali bi, prema najavi HAC-a, započeti odmah po potpisivanju ugovora, a glavni građevinski radovi u rujnu ove godine. Druga faza rekonstrukcije i dogradnje čvora Orehovica obuhvaća rekonstrukciju lokalnog izlaza s autoceste A6 na Ulicu Franje Račkog i lokalnog izlaza s Ulice Franje Račkog na autocestu A7 (riječka obilaznica), u smjeru prema čvoru Škurinje, dok treća faza obuhvaća izgradnju ulazne rampe iz Ulice Franje Račkog na autocestu A6, u smjeru prema Zagrebu i rekonstrukciju nerazvrstane ceste, odnosno Ulice Put pod Rebar.
Iz HAC-a ističu da je tijekom vremena, izgradnjom autoceste A6 i riječke obilaznice u punom profilu, čvor Orehovica imao različite funkcije u prometnoj mreži – od jedinog ulaza s A6 u centar grada Rijeke do interregionalnog čvora kojim je trebala biti izgubljena svaka veza s lokalnom prometnom mrežom.
HAC je već pokrenuo i projekt izgradnje novog čvora Kozala na riječkoj obilaznici, za koji je izrađeno idejno rješenje, podnesen je zahtjev za izmjenu i dopunu Prostornog plana Grada Rijeke, a izrada projektne dokumentacije i ishođenje dozvola za gradnju predviđa se za otprilike godinu dana. Radovi bi trebali početi potkraj iduće godine, a procijenjena vrijednost je oko šest milijuna eura
– Projektirana rekonstrukcija čvora Orehovice kao interregionalnog čvora nakon izgradnje istočne dionice riječke obilaznice i državne ceste DC404 nije prihvaćena intervencijom lokalne samouprave te je zadržan postojeći izlaz s autoceste prema gradu Rijeci, dok je izgrađena ulazna rampa iz grada na A7 u smjeru zapada zatvorena zbog prometno-tehničkih i sigurnosnih razloga. Prihvaćeno rješenje povezanosti čvora Orehovica s lokalnom prometnom mrežom predviđa rekonstrukciju i dogradnju čvora. Lokalne rampe Faze II već su izgrađene (ulaz na A7 smjer čvor Škurinje zatvoren je za promet), ali ih je potrebno izmjestiti zbog prometno-tehničkih razloga i izgradnje Faze III. Ulazna rampa na A6 Faze III je denivelirana rampa koja preko postojećeg čvora prelazi nadvožnjakom ‘Orehovica’. Izgradnjom navedene rampe proširuje se i sjeverni kolnik čvora zbog čega je potrebno izmjestiti i lokalnu cestu Put pod Rebar, ističu iz HAC-a, uz objašnjenje da je potreba dogradnje čvora Orehovica naglašena i realizacijom novih sadržaja u neposrednom okruženju – Sveučilišnog kampusa na Trsatu, novog Kliničkog bolničkog centra na Sušaku i nove rekreacijske zone Draga te aktiviranjem postojeće zone uz autocestu.
– Osim građevinskih radova, na rekonstrukciji i dogradnji prometnih površina čvora projekt obuhvaća i izgradnju novih te izmještanje i zaštitu postojećih instalacija: izgradnju i izmještanje instalacija oborinske odvodnje, izmještanje elektroenergetskih instalacija i elektroničke komunikacijske infrastrukture te izmještanje i izgradnju javne rasvjete. Geotehnički projekt, te projekti prometne signalizacije i opreme i zaštite od buke također su dio glavnog projekta Faze II, poručuju iz Hrvatskih autocesta.