Poslanici Narodne skupštine RS razmatraće 24.maja novi Zakon o željeznicama koji je uz Strategije razvoja „Željeznica RS“ neophodan kako bi se izvršilo restruktuiranje tog javnog gubitaša. Željeznice RS od 1992. godine kontinuirano posluju s gubitkom, koji je na kraju 2014. godine iznosio čak 263,3 miliona KM, ali je Skupština akcionara ovog javnog preduzeća lani smanjila kapital s 245 miliona, na 50.000 KM kako bi se pokrili nagomilani dugovi ovog preduzeća. Međutim, i u prva tri mjeseca ove godine ponovo je zabilježen finansijski minus od 5,8 miliona KM, što je za 3,8 miliona KM više u odnosu na isti period lani.
Poslanici Narodne skupštine RS razmatraće 24.maja novi Zakon o željeznicama koji je uz Strategije razvoja „Željeznica RS“ neophodan kako bi se izvršilo restruktuiranje tog javnog gubitaša.
Željeznice RS“ od 1992. godine kontinuirano posluju s gubitkom, koji je na kraju 2014. godine iznosio čak 263,3 miliona KM, ali je Skupština akcionara ovog javnog preduzeća lani smanjila kapital s 245 miliona, na 50.000 KM kako bi se pokrili nagomilani dugovi ovog preduzeća.
Međutim, i u prva tri mjeseca ove godine ponovo je zabilježen finansijski minus od 5,8 miliona KM, što je za 3,8 miliona KM više u odnosu na isti period lani.
U istom periodu neznatno je povećan broj prevezenih putnika, ali je drastično smanjen prevoz robe. U finansijskom izvještaju ovog javnog preduzeća, koji je objavljen na Banjalučkoj berzi, navedeno je da su ukupne obaveze na kraju prvog kvartala iznosile 308,31 milion maraka i uvećane su za 10,82 miliona KM.
Od tog iznosa na dugoročne obaveze otpada 139,47 miliona, a kratkoročne 168,84 miliona maraka. Akumulirani gubitak „Željeznica RS-“ na kraju marta ove godine iznosio je 49,09 miliona KM.
Tekućoj nelikvidnosti „Željeznica RS“ doprinosi, kako navode i iz resornog ministarstva, i izmirenje obaveza za lična primanja radnika, kredita, dobavljača, poreza, doprinosa i drugo, a uzrokovano je smanjenjem sredstava po osnovu transportnih prihoda i subvencija.
Debalans između priliva i odliva, moguće je smanjiti, uvjeravaju, povećanjem obima prevoza roba, povećanjem subvencija i smanjenjem broja zaposlenih radnika čija primanja u ukupnim rashodima za 2015. godinu iznose 46,1 posto, a na ostalim pozicijama troškova (materijal, rezervni dijelovi i proizvodne usluge) teško je postići značajnije uštede zbog tehničke i tehnološke starosti mobilnih i stabilnih kapaciteta.
„Željeznice RS“ dodatno opterećuju obaveze po osnovu presuda i sudskih postupaka koji su u toku, za dugovanja prema radnicima za razliku toplog obroka od isplaćenog iznosa za period 2012.-2015. godine, regres za period 2011.-2015. godine, kamate za kašnjenje u isplatama, te sudske troškove.
Orijentacioni iznos po ovom osnovu, prema tužbi 1.800 radnika iznosi oko 13,5 miliona KM bez kamata i sudskih troškova. Ovo javno preduzeće 31. marta 2016. godine zapošljavalo čak 3.147 radnika.
Sve navedeno upućuje da je odluka o restrukturiranju željeznica, koja podrazumijeva organizaciono i finansijsko restrukturiranje, bila neophodna, navode iz Ministarstva saobraćaja i veza RS-a.