Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Goran Vesić razgovarao je danas sa predstavnicima francuske kompanije „Vansi erports”, koji su mu predstavili plan za rešavanje problema gužvi i kašnjenja letova na Aerodromu „Nikola Tesla”.
Vesić je konstatovao da se situacija na aerodromu značajno poboljšala u odnosu na prethodnu nedelju, ali da još nije dovoljno dobra, pri čemu su predstavnici „Vansija” izložili plan mera koje planiraju da preduzmu kako bi se pomenuta situacija normalizovala u što skorijem roku.
Kompanija je donela odluku da poveća plate zaposlenima u „sortirnici”, odnosno onima koji rade na sortiranju i prenosu prtljaga, gde i postoji najveći problem.
Ministar je, navodeći da kompaniji nedostaje oko 100 ljudi, preneo da je „Vansi” na sastanku obećao da će zaposleni u „sortirnici” sa uvećanjem i bonusima tokom sezone moći da zarade i do 117.000 dinara, odnosno do 1.000 evra, dok je do sada neto plata za ovaj posao bila oko 60.000 dinara.
Takođe, kako je dodao, kompanija će ponovo pozvati sve koji imaju sertifikate kako bi što pre nadoknadila nedostatak ljudi, i ujedno najavila i bonus dobrodošlice od 60.000 dinara za tri meseca za svakog navozaposlenog.
Prema njegovim rečima, „Vansi” već ima „na čekanju” oko 50 zainteresovanih, koji su u fazi bezbednosne provere, i oni će u narednim nedeljama, čim prođu te provere, početi da rade na „sortirnici”, što će značiti smanjenje problema.
Vesić je istakao da je na Aerodromu „Nikola Tesla”, zaključno sa današnjim danom, zabeležen 3.146.171 putnik, a da se do kraja godine očekuje više od sedam miliona, što će biti istorijski rekord.
Takođe, on je napomenuo da će nacionalni avio-prevoznik „Er Srbija” do kraja godine prevesti čak 3,5 miliona putnika, što je bolje od nekadašnjih najboljih rezultata JAT-a iz Jugoslavije, koji je imao oko pet miliona putnika u zemlji koja je imala više od 20 miliona stanovnika.
Ministar je ukazao i na značajno povećanje aktivnosti brojnih avio-kompanija na aerodromu, i precizirao da je samo „Er Srbija” uvećala aktivnosti, odnosno broj letova, za 40 odsto, „Vizer” za 109 odsto, „Flaj Dubai” za 193, „Turkiš erlajns” za 80, a „Austrijan erlajns” za 42 odsto.
Očigledno je, kako je ocenio, da se kompanija nije nadala takvoj ekspanziji broja putnika, jer, iako su zapošljavali ljude, to nije bilo dovoljno.
Vesić je poručio predstavnicima kompanije „Vansi” da svi putnici, kao i svi zaposleni, moraju da budu tretirani kao u svim drugim zemljama i zamolio ih da razmisle o uvođenju redapa koji bi bili na usluzi putnicima, što je praksa koja postoji i na drugim aerodromima, između ostalih, i na pariskim.
On je rekao i da je zamena teza da su planovi „Er Srbije” doveli do problema na samom aerodromu, jer je, kako je naveo, kompanija „Vansi” znala za povećanje broja letova i domaćeg, ali i stranih avio-prevoznika.
Prema njegovim rečima, „Er Srbija” je imala probleme 17. i 18. juna, koji su prevaziđeni, tako da svi koji su kupili karte za letove nacionalne avio-kompanije ne treba da brinu jer će bez problema moći da ih iskoriste.
Optimista sam posle ovog sastanka. Prevazišli smo najtežu krizu, a sa novim merama verujem da ćemo doći do toga da se situacija potpuno normalizuje, pre svega, zbog povećanja plata, naglasio je ministar.
Na sastanku je postignut dogovor i o tome da se Vesić i predstavnici kompanije „Vansi” sastaju jednom nedeljno kako bi se pratila situacija na aerodromu i efekti mera, navodi se u saopštenju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.