Vlada Srbije je na jučerašnjoj sednici, prvi put kategorisala „brze saobraćajnice” kao moto-put sa plavom oznakom M, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
„Moto-put uveli smo kao posebnu kategoriju sa oznakom M imajući u vidu da se oni po svojim tehničkim karakteristikama razlikuju od do sada kategorisanih državnih puteva, jer imaju dve fizički odvojene kolovozne trake sa po najmanje dve saobraćajne trake za svaki smer”, kazao je Vesić, prenosi Tanjug.
Naglasio je da je iz tog razloga predložio, a Vlada Srbije usvojila uredbu o dopuni Uredbe o kriterijumima za kategorizaciju javnih puteva, u kojoj će se uvesti kriterijumi za kategorizaciju moto-put. Prema njegovim rečima, izmena uredbe i nova kategorizacija državnih puteva znatno će uticati na povećanje bezbednosti saobraćaja i učesnika u saobraćaju, omogućavajući korisnicima da prepoznaju kategoriju puta na kojoj se nalaze i na osnovu toga prilagode svoje ponašanje, način upravljanja motornim vozilom i brzinu kretanja.
Naveo je i da je krajnji cilj smanjenje saobraćajnih nesreća i umanjenje posledica istih. Ministar je podsetio da je u Srbiji na moto-putu najviša dozvoljena brzina motornih vozila 100 kilometara na sat.
Dodao je da će i bivši auto-put kroz Beograd od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok koji je izgradnjom obilaznice oko Beograda izgubio status auto-puta sada postati moto-put sa oznakom M-11. „Kako drugačije da se zove moto-put kroz Beograd nego sa brojem 11 prema telefonskom pozivnom znaku i poštanskom broju za Beograd”, objasnio je Vesić.