Wizz Air obnovio pregovore sa slovenskom vladom

Bez autora
Mar 25 2025

Predstavnici niskotarifnog avioprijevoznika Wizz Aira prvi su put nakon dvije godine razgovarali sa slovenskom vladom.

Na sastanku s Ministarstvom za infrastrukturu, kao i sa slovenskom Agencijom za civilno zrakoplovstvo, ranije ovog mjeseca, prijevoznik je razgovarao o potencijalnom uvođenju novih letova u zemlju koristeći vladin program subvencija usmjeren na poboljšanje zračne povezanosti.

"Zbog operativnih potreba u slučaju odluke o uspostavi redovitih međunarodnih letova prema međunarodnoj zračnoj luci u Sloveniji, Wizz Air je želio unaprijed dobiti ključne informacije o shemi državne potpore zrakoplovnim prijevoznicima za pokretanje novih letova. Uzimajući u obzir činjenicu da su, na temelju trenutnog Javnog natječaja za veću zračnu povezanost Slovenije, subvencije moguće samo do 31. listopada 2025., zanimali su ih izgledi za nastavak mjere", poručuju iz slovenske vlade.

Wizz Air trenutno održava samo tri tjedna leta u zemlju. Usluga, iz Skoplja, pokrenuta je u rujnu 2023. godine, a subvencionira je makedonska vlada. Ruta je zabilježila dobre operativne performanse, registrirajući 54 602 putnika u 2024. s prosječnim faktorom popunjenosti kabine od 95,4%. Niskobudžetni prijevoznik povećat će frekvencije između dva glavna grada s tri na četiri tjedno počevši od sljedećeg mjeseca. Međutim, Wizz Air je prošle veljače ukinuo letove između London Lutona i Ljubljane. Zračni prijevoznik je prvotno ušao na slovensko tržište u svibnju 2006. godine uvođenjem letova iz Charleroija i Londona. Obje su ukinute u siječnju 2008., ali su kasnije obnovljene 2012. Usluge do Charleroija ponovno su ukinute 2022.

Prošle je godine Zračna luka Ljubljana rekla da radi na povećanju broja letova niskotarifnih prijevoznika (LCC). Tada je Babett Stapel, glavni izvršni direktor operatera Fraport Slovenija, rekao:

"Imamo nekoliko ciljeva, ali jedan od najvećih izazova je da želimo povećati udio niskotarifnih prijevoznika. Imamo dobru pokrivenost zračnim prijevoznicima s punom uslugom, ali niski troškovi sigurno bi doprinijeli našem poslovanju. To ne znači da želimo postati niskotarifno čvorište". Gospođa Stapel je dodala: "Niskotarifni prijevoznici imaju udio od oko 20% u našoj zračnoj luci, pa bismo željeli da se to poveća, ali mi nismo središnja zračna luka, tako da naša povezanost ovisi o opsluživanju čvorišta budući da niskotarifni prijevoznici ne opslužuju nužno glavna čvorišta. Trebaju nam čvorišta koja trebamo opsluživati za povezanost. Naš cilj je dosegnuti 30% LCC udjela". Eurowings će postati novi niskotarifni operater u ljubljanskoj zračnoj luci kada sljedeći mjesec pokrene operacije iz Dusseldorfa. Najveći europski niskotarifni zračni prijevoznik, Ryanair, isključio je letove za slovensku prijestolnicu navodeći visoke naknade.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik