Predstavnici niskotarifnog avioprijevoznika Wizz Aira prvi su put nakon dvije godine razgovarali sa slovenskom vladom.
Na sastanku s
Ministarstvom za infrastrukturu, kao i sa slovenskom Agencijom za
civilno zrakoplovstvo, ranije ovog mjeseca, prijevoznik je razgovarao o
potencijalnom uvođenju novih letova u zemlju koristeći vladin program
subvencija usmjeren na poboljšanje zračne povezanosti. "Zbog
operativnih potreba u slučaju odluke o uspostavi redovitih međunarodnih
letova prema međunarodnoj zračnoj luci u Sloveniji, Wizz Air je želio
unaprijed dobiti ključne informacije o shemi državne potpore
zrakoplovnim prijevoznicima za pokretanje novih letova. Uzimajući u
obzir činjenicu da su, na temelju trenutnog Javnog natječaja za veću
zračnu povezanost Slovenije, subvencije moguće samo do 31. listopada
2025., zanimali su ih izgledi za nastavak mjere", poručuju iz slovenske
vlade. Wizz Air trenutno održava samo tri tjedna leta u zemlju. Usluga, iz
Skoplja, pokrenuta je u rujnu 2023. godine, a subvencionira je
makedonska vlada. Ruta je zabilježila dobre operativne performanse,
registrirajući 54 602 putnika u 2024. s prosječnim faktorom popunjenosti
kabine od 95,4%. Niskobudžetni prijevoznik povećat će frekvencije
između dva glavna grada s tri na četiri tjedno počevši od sljedećeg
mjeseca. Međutim, Wizz Air je prošle veljače ukinuo letove između London
Lutona i Ljubljane. Zračni prijevoznik je prvotno ušao na slovensko
tržište u svibnju 2006. godine uvođenjem letova iz Charleroija i
Londona. Obje su ukinute u siječnju 2008., ali su kasnije obnovljene
2012. Usluge do Charleroija ponovno su ukinute 2022. Prošle je godine Zračna luka Ljubljana rekla da radi na povećanju
broja letova niskotarifnih prijevoznika (LCC). Tada je Babett Stapel,
glavni izvršni direktor operatera Fraport Slovenija, rekao: "Imamo
nekoliko ciljeva, ali jedan od najvećih izazova je da želimo povećati
udio niskotarifnih prijevoznika. Imamo dobru pokrivenost zračnim
prijevoznicima s punom uslugom, ali niski troškovi sigurno bi
doprinijeli našem poslovanju. To ne znači da želimo postati niskotarifno
čvorište". Gospođa Stapel je dodala: "Niskotarifni prijevoznici imaju
udio od oko 20% u našoj zračnoj luci, pa bismo željeli da se to poveća,
ali mi nismo središnja zračna luka, tako da naša povezanost ovisi o
opsluživanju čvorišta budući da niskotarifni prijevoznici ne opslužuju
nužno glavna čvorišta. Trebaju nam čvorišta koja trebamo opsluživati za
povezanost. Naš cilj je dosegnuti 30% LCC udjela". Eurowings će postati
novi niskotarifni operater u ljubljanskoj zračnoj luci kada sljedeći
mjesec pokrene operacije iz Dusseldorfa. Najveći europski niskotarifni
zračni prijevoznik, Ryanair, isključio je letove za slovensku
prijestolnicu navodeći visoke naknade.