Wizz Air će povećati kapacitet na većini tržišta bivše Jugoslavije tijekom nadolazeće zimske sezone 2024./25., unatoč tekućim problemima s flotom zbog prizemljenja zrakoplova zbog inspekcije motora Pratt & Whitney.
Tijekom nadolazeće zime, koja traje od 27. listopada do 29. ožujka 2025. godine, Wizz Air će ostvariti 9.946 letova prema i sa tržišta bivše Jugoslavije. Niskotarifni prijevoznik smanjit će svoje poslovanje za 7,3 posto, a u prodaji će imati 1.922.568 sjedala, što je pad od 13,9 posto u odnosu na prošlu zimu.
Manje u Makedoniji i Srbiji
Ovo smanjenje uglavnom je rezultat djelovanja Wizz Aira na dva najveća tržišta bivše Jugoslavije – Makedoniji i Srbiji. Rast na ostalim tržištima prvenstveno je rezultat povećanja frekvencije na postojećim linijama ili korištenja zrakoplova većeg kapaciteta. Zasad je avioprijevoznik najavio samo jednu novu liniju iz regije ove zime, između rimske zračne luke Fiumicino i Sarajeva, koja polijeće 29. listopada.
Wizz Air će ove zime imati 171.108 sjedala manje na letovima iz Skoplja, čime će se kapacitet smanjiti za 20,1%, dok će Ohrid zabilježiti pad od 16,7%, odnosno 11.826 sjedala manje.
Wizz Air će u Beogradu smanjiti svoje ukupne kapacitete tijekom zimske sezone za 19,3 posto, čime će s tržišta izbaciti 146.112 sjedala, dok će u Nišu imati 51.024 sjedala manje, što je smanjenje od 56,3 posto u odnosu na zimu 2023/24. U Ljubljani će s jednom linijom manje nego prošle zime prijevoznik imati 38,6 posto manje kapaciteta na slovenskom tržištu ili 14.962 sjedala manje.
S druge strane, Wizz Air će dodati najviše sjedišta u Sarajevu. Povećanjem letova na postojećoj ruti za Luton, kao i pokretanjem letova između Rima i glavnog grada BiH, kapacitet će se povećati za 242,5%, uz dodatnih 52.120 sjedala. Rastu se vraća i Tuzla, s dodatnim frekvencijama na mreži prijevoznika iz tog grada, što je rezultiralo povećanjem kapaciteta od 18,4 posto, odnosno dodatnih 14.334 mjesta.
U Podgorici će biti dodano 13.088 mjesta, što je povećanje od 16 posto. Konačno, niskobudžetni zračni prijevoznik zabilježit će skroman rast u svojim operacijama u Prištini, s dodatnih 4.022 sjedala u usporedbi s prošlom zimskom sezonom, odnosno povećanjem od 1,7%.
Inspekcije motora
U 2025. godini Wizz Air očekuje da će 35 zrakoplova biti prizemljeno zbog inspekcije motora, što će omogućiti povratak rastu, nakon gotovo nikakvog povećanja kapaciteta ove godine, što je rijetkost za glavnog niskotarifnog prijevoznika, koji se obično oslanja na široki rast kako bi održao prihoda i profitabilnosti.
“Pratt & Whitney je ciklus kroz koji moramo proći. Vjerojatno smo dotakli dno i situacija će se popraviti. Nastavit će se povlačiti još nekoliko godina. Želimo zanemariti ovaj problem i postaviti temelje u pogledu osoblja i infrastrukture za budući rast. Ono što učimo iz poslovnog menadžmenta je da je najvažnija vaša sposobnost prilagodbe”, rekao je prošlog tjedna direktor Wizz Aira Jožef Varadi, prenosi portal Ex-Yu Aviation.
S druge strane, portal Zamaaero javlja kako sljedećeg ljeta za Aerodrom Banja Luka dolaze bolji dani. “Wizz Air je najavio povećanje u Banjoj Luci za iduću godinu. U ljeto 2024. kompanija je letjela po dva leta za Basel i Dortmund, tj. ukupno četiri tjedna leta.
Međutim, iduće godine planira povećati broj letova za 50% i letjeti tri leta tjedno na obje linije. Jasno, do ljetnog reda letenja ostalo je još pet i pol mjeseci, a svašta se može promijeniti, pa čak i vratiti neke linije za Banja Luku”, kaže njihov analitičar.