Za drugi najveći aerodrom u zemlji traže koncesiju na 50 godina i najavljuju megalomansko širenje

Bez autora
Nov 05 2018

Očito nitko ne može spasiti zračnu luku Maribor, Kinezi koji su kupili aerodrom i unajmili aerodromsku infrastrukturu trebali bi uvesti 11 putničkih linija, a nisu platili najam dva mjeseca. Dug će uskoro iznositi 300.000 eura. Iako im upravljanje drugim najvećim slovenskim aerodromom ide dosta loše, sada zahtijevaju 50-godišnju koncesiju i dalje najavljuju megalomansko širenje zračne luke. Iz Ministarstva infrastrukture tvrde da se priprema studiju o najboljem mogućem rješenju za mariborki aerodrom, a ako to bude koncesija i sadašnji unajmitelj moći će pobijediti na natječaju. Prema pisanju mariborskog lista Večer kineska kompanija SHS Aviation je pred prekidom ugovora o najmu koji je ugovoren na razdoblje od 15 godina, s mogućnošću obnove za još pet godina, dok je mjesečna najamnina 98.300 eura.

Za drugi najveći aerodrom u zemlji traže koncesiju na 50 godina i najavljuju megalomansko širenjeOčito nitko ne može spasiti zračnu luku Maribor, Kinezi koji su kupili aerodrom i unajmili aerodromsku infrastrukturu trebali bi uvesti 11 putničkih linija, a nisu platili najam dva mjeseca. Dug će uskoro iznositi 300.000 eura.

Iako im upravljanje drugim najvećim slovenskim aerodromom ide dosta loše, sada zahtijevaju 50-godišnju koncesiju i dalje najavljuju megalomansko širenje zračne luke, piše portal Siol.net.

Iz Ministarstva infrastrukture tvrde da se priprema studiju o najboljem mogućem rješenju za mariborki aerodrom, a ako to bude koncesija i sadašnji unajmitelj moći će pobijediti na natječaju. Prema pisanju mariborskog lista Večer kineska kompanija SHS Aviation je pred prekidom ugovora o najmu koji je ugovoren na razdoblje od 15 godina, s mogućnošću obnove za još pet godina, dok je mjesečna najamnina 98.300 eura.

Čeka se prostorni plan

Međutim, to opovrgava Marko Gros, direktor SHS Aviationa, koji tvrdi da se kineski vlasnici nikako ne žele povući iz vlasništva Aerodroma Maribor i da ne mijenjaju svoje planove.

Iz Općine Maribor objašnjavaju da je Ministarstvo za infrastrukturu investitoru u Aerodrom Maribor obećalo da će Nacionalni prostorni plan (NSP) za zračnu luku biti objavljen do ožujka ove godine, što se nije dogodilo. Budući da NSP još nije usvojen, investitor gubi novac jer ne može početi realizaciju investicije.

Općina Maribor želi da vlada i ministarstva investiciju u zračnu luku postave kao prioritet, kao što je bio slučaj s ulaganjem Magne. Zato bi sporo usvajanje NSP-a, koji je nužan za izgradnju, mogao biti razlog neplaćanju najma.

Kinezima je dosad u Mariboru malo toga pošlo za rukom. Čarter letovi u kolovozu prema Splitu i Dubrovniku bili su više šala nego stvarnost, objašnjava Večer.

Jednako neuspješnom se pokazala linija od Maribora do Antwerpena preko Münchena koja je zbog slabe popunjenosti ubrzo ukinuta. Iako su obećavali 1,54 milijuna putnika do 2021. godine, lani ih je ukupno bilo samo 6000, a 2016. 8890.

Nemoguće zamisli

U zamjenu za koncesiju Kinezi obećavaju ulaganje vrijedno 660 milijuna eura, ali lokalno stanovništvo već je prosvjedovalo protiv širenja zračne luke.

S druge strane, kineski investitori tvrde da je za pozitivan preokret na aerodromu nužno širenje uzletno-slijetne staze.

U potpuno nerealnim scenarijima spominjala se i nabava većih zrakoplova kojima bi se iz Maribora moglo letjeti i do Kine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik