Za sada bez poskupljenja prevoza, autobusi ubuduće bez reklama

Bez autora
Aug 16 2022

Na sednici Skupštine Grada Beograda, sazvanoj za četvrtak, 18. avgust, pred odbornicima će se naći više odluka, među kojima i dogovor Grada i privatnih prevoznika o većoj ceni rada na osnovu koje privatnici obavljaju prevoz putnika, ali to povećanje neće značiti i veću cenu karte u gradskom prevozu.

Takođe, pred odbornicima će se naći i Predlog odluke o zabrani postavljanja reklama i drugih natpisa sa spoljašnje strane vozila, kao ni sa unutrašnje strane prozora. Odbornici će razmatrati i usvojiti Odluku o realizaciji lokalnog plana upravljanja otpadom za prošlu godinu, kao i Izveštaj o bezbednosti saobraćaja u gradu tokom 2021. godine.

Kada je reč o javnom prevozu, predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević pojasnio je za Tanjug da zbog poremećaja cene goriva na svetskom tržištu, koji nije zaobišao ni Srbiju, Beograd za GSP i privatni prevoznici u sistemu javnog prevoza plaćaju znatno veću cenu goriva nego pre šest ili sedam meseci.

– Zato Grad sada povećava cenu rada koju plaća privatnim prevoznicima, po kilometru, kako bismo uspeli da održimo stabilnost javnog prevoza u gradu – rekao je Nikodijević.

To je, naglasio je, velika borba, jer su cene „skočile” gotovo 30–40 odsto u odnosu na poslednjih nekoliko meseci, ali se, dodao je, nadležni trude da održe kvalitet i nivo javnog prevoza u teškim okolnostima.

Privatni prevoznici su, inače, u proteklom periodu isticali da su zbog rasta cene evrodizela već duže u problemu. Na ovaj način, Grad im pomaže da nastave da voze, a veća izdvajanja za „privatnike” neće dovesti do porasta cene karte u javnom gradskom prevozu, već bi bilo značajno da se poboljša naplata, odnosno da se prekine sa praksom „švercovanja” putnika u prevozu.

– Činimo napore da, pored teške situacije na tržištu energenata i goriva, održimo cene u gradu kada je u pitanju prevoz. Bilo bi dobro da se poveća nivo naplate i mislim da bi to u ovom trenutku bio način da prevaziđemo ovu situaciju – rekao je Nikodijević.

Ako bude povećana naplata, nećemo biti u situaciji da povećavamo cene, podvukao je Nikodijević i dodao da se Grad trudi da očuva stabilnost i da što manje nametima optereti građane, koji moraju da shvate da javni prevoz mora da se plaća.

– Ukoliko budemo disciplinovani, odgovorni, ako se budemo pridržavali propisa, verujem da nećemo povećavati cene javnog prevoza – naveo je Nikodijević.

Odbornici će razmatrati odluku po kojoj autobusi, gradski i privatni, neće moći da imaju reklame na spoljašnosti vozila, što, kako kaže Nikodijević, ne znači da u budućnosti neće na drugačiji način biti uređena mogućnost reklamiranja na vozilima.

– Sada je stav da su vozila previše išarana, bez ozbiljne standardizacije u oglašavanju na spoljnom delu vozila. U budućnosti ćemo se truditi da obezbedimo standard oglašavanja, da autobusi ne budu šareni i bez kriterijuma. Ideja je da uvedemo red u tu oblast, a ne da zabranimo reklamiranje samo po sebi – rekao je Nikodijević.

Na dnevnom redu biće i Odluka o realizaciji Plana upravljanja otpadom za prošlu godinu u Beogradu, a Nikodijević je kazao da Grad uveliko sprovodi Strategiju upravljanja otpadom, kako bi se taj posao obavljao efikasnije, smanjili nepovoljni efekti na životnu sredinu, a povećao procenat reciklaže otpada.

– Reciklaža je u 21. veku, pre svega, prihod, a ne trošak. Zato opremamo naša komunalna preduzeća, otvaramo nove reciklažne stanice, edukujemo najmlađe, trudimo se da povećavamo svest građana o odlaganju otpada i reciklaži – rekao je Nikodijević.

Cilj je da se iz godine u godinu povećava procenat reciklaže otpada budući da je Srbija još uvek ispod proseka EU. Iako ima napretka u poslednjih pet-šest godina, samo treba nastaviti u tom pravcu, ističe Nikodijević.

Podsetio je i na javno-privatno partnerstvo u „Vinči” gde posle mnogo decenija nemamo više nesanitarnu, već je to sada sanitarna deponija na kojoj se otpad bezbednije odlaže.

Odbornici će razmatrati i Godišnji izveštaj o bezbednosti saobraćaja. Prema rečima Nikodijevića, najvažniji efekat Strategije o bezbednosti saobraćaja jeste da u poslednjih pet godina u Beogradu nema stradale dece u zonama škola.

– To znači da su mere dale rezultate, pa sada moramo da ih proširimo na čitavu teritoriju grada. Isplatilo se što smo posebno obeležavali zone škola, stavljali posebne znakove i ograde da deca ne bi izletela na ulicu, ležeće policajce kako bi vozači usporili. Te zone treba da širimo – naglasio je Nikodijević.

Bezbednost saobraćaja je jedan od aspekata života u gradu kojim su nadležni zadovoljni, rekao je Nikodijević. Takođe je dodao da, iako imamo lošiju infrastrukturu i manje poštujemo propise, po pitanju bezbednosti dece u saobraćaju naša statistika je na nivou razvijenih zemalja.

Na dnevnom redu će se naći i Predlog odluke o načinu i postupku dodele stambene podrške ratnim vojnim invalidima i porodicama palih boraca sticanjem svojine na stanu izgrađenom sredstvima donacije Vlade Japana, kao i Predlog odluke o izmeni Odluke o utvrđivanju kategorija korisnika koji plaćaju subvencionisanu cenu komunalnih usluga. Odbornici će odlučivati i o Izmeni rešenja o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda, te o davanju saglasnosti na Odluku o izmeni i dopuni Statuta Javnog komunalnog preduzeća „Gradska čistoća” i promeni Osnivačkog akta Ustanove socijalne zaštite „Prihvatilište za odrasla i stara lica”.

U skraćenom postupku sednice naći će se predlozi rešenja o razrešenju i imenovanju v.d. direktora u jednom broju preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Beograd, kao i predlozi rešenja o razrešenju i imenovanju članova upravnih i nadzornih odbora i članova školskih odbora.

Treća sednica gradskog parlamenta, prva „radna” posle konstituisanja novog saziva i izbora gradonačelnika, biće održana uz poštovanje preporuka o preventivnim merama u cilju sprečavanja širenja zarazne bolesti kovid-19, koje je preporučio Gradski zavod za javno zdravlje.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik