Na sednici Skupštine Grada Beograda, sazvanoj za četvrtak, 18. avgust, pred odbornicima će se naći više odluka, među kojima i dogovor Grada i privatnih prevoznika o većoj ceni rada na osnovu koje privatnici obavljaju prevoz putnika, ali to povećanje neće značiti i veću cenu karte u gradskom prevozu.
Takođe, pred odbornicima će se naći i Predlog odluke o zabrani postavljanja reklama i drugih natpisa sa spoljašnje strane vozila, kao ni sa unutrašnje strane prozora. Odbornici će razmatrati i usvojiti Odluku o realizaciji lokalnog plana upravljanja otpadom za prošlu godinu, kao i Izveštaj o bezbednosti saobraćaja u gradu tokom 2021. godine.
Kada je reč o javnom prevozu, predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević pojasnio je za Tanjug da zbog poremećaja cene goriva na svetskom tržištu, koji nije zaobišao ni Srbiju, Beograd za GSP i privatni prevoznici u sistemu javnog prevoza plaćaju znatno veću cenu goriva nego pre šest ili sedam meseci.
– Zato Grad sada povećava cenu rada koju plaća privatnim prevoznicima, po kilometru, kako bismo uspeli da održimo stabilnost javnog prevoza u gradu – rekao je Nikodijević.
To je, naglasio je, velika borba, jer su cene „skočile” gotovo 30–40 odsto u odnosu na poslednjih nekoliko meseci, ali se, dodao je, nadležni trude da održe kvalitet i nivo javnog prevoza u teškim okolnostima.
Privatni prevoznici su, inače, u proteklom periodu isticali da su zbog rasta cene evrodizela već duže u problemu. Na ovaj način, Grad im pomaže da nastave da voze, a veća izdvajanja za „privatnike” neće dovesti do porasta cene karte u javnom gradskom prevozu, već bi bilo značajno da se poboljša naplata, odnosno da se prekine sa praksom „švercovanja” putnika u prevozu.
– Činimo napore da, pored teške situacije na tržištu energenata i goriva, održimo cene u gradu kada je u pitanju prevoz. Bilo bi dobro da se poveća nivo naplate i mislim da bi to u ovom trenutku bio način da prevaziđemo ovu situaciju – rekao je Nikodijević.
Ako bude povećana naplata, nećemo biti u situaciji da povećavamo cene, podvukao je Nikodijević i dodao da se Grad trudi da očuva stabilnost i da što manje nametima optereti građane, koji moraju da shvate da javni prevoz mora da se plaća.
– Ukoliko budemo disciplinovani, odgovorni, ako se budemo pridržavali propisa, verujem da nećemo povećavati cene javnog prevoza – naveo je Nikodijević.
Odbornici će razmatrati odluku po kojoj autobusi, gradski i privatni, neće moći da imaju reklame na spoljašnosti vozila, što, kako kaže Nikodijević, ne znači da u budućnosti neće na drugačiji način biti uređena mogućnost reklamiranja na vozilima.
– Sada je stav da su vozila previše išarana, bez ozbiljne standardizacije u oglašavanju na spoljnom delu vozila. U budućnosti ćemo se truditi da obezbedimo standard oglašavanja, da autobusi ne budu šareni i bez kriterijuma. Ideja je da uvedemo red u tu oblast, a ne da zabranimo reklamiranje samo po sebi – rekao je Nikodijević.
Na dnevnom redu biće i Odluka o realizaciji Plana upravljanja otpadom za prošlu godinu u Beogradu, a Nikodijević je kazao da Grad uveliko sprovodi Strategiju upravljanja otpadom, kako bi se taj posao obavljao efikasnije, smanjili nepovoljni efekti na životnu sredinu, a povećao procenat reciklaže otpada.
– Reciklaža je u 21. veku, pre svega, prihod, a ne trošak. Zato opremamo naša komunalna preduzeća, otvaramo nove reciklažne stanice, edukujemo najmlađe, trudimo se da povećavamo svest građana o odlaganju otpada i reciklaži – rekao je Nikodijević.
Cilj je da se iz godine u godinu povećava procenat reciklaže otpada budući da je Srbija još uvek ispod proseka EU. Iako ima napretka u poslednjih pet-šest godina, samo treba nastaviti u tom pravcu, ističe Nikodijević.
Podsetio je i na javno-privatno partnerstvo u „Vinči” gde posle mnogo decenija nemamo više nesanitarnu, već je to sada sanitarna deponija na kojoj se otpad bezbednije odlaže.
Odbornici će razmatrati i Godišnji izveštaj o bezbednosti saobraćaja. Prema rečima Nikodijevića, najvažniji efekat Strategije o bezbednosti saobraćaja jeste da u poslednjih pet godina u Beogradu nema stradale dece u zonama škola.
– To znači da su mere dale rezultate, pa sada moramo da ih proširimo na čitavu teritoriju grada. Isplatilo se što smo posebno obeležavali zone škola, stavljali posebne znakove i ograde da deca ne bi izletela na ulicu, ležeće policajce kako bi vozači usporili. Te zone treba da širimo – naglasio je Nikodijević.
Bezbednost saobraćaja je jedan od aspekata života u gradu kojim su nadležni zadovoljni, rekao je Nikodijević. Takođe je dodao da, iako imamo lošiju infrastrukturu i manje poštujemo propise, po pitanju bezbednosti dece u saobraćaju naša statistika je na nivou razvijenih zemalja.
Na dnevnom redu će se naći i Predlog odluke o načinu i postupku dodele stambene podrške ratnim vojnim invalidima i porodicama palih boraca sticanjem svojine na stanu izgrađenom sredstvima donacije Vlade Japana, kao i Predlog odluke o izmeni Odluke o utvrđivanju kategorija korisnika koji plaćaju subvencionisanu cenu komunalnih usluga. Odbornici će odlučivati i o Izmeni rešenja o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda, te o davanju saglasnosti na Odluku o izmeni i dopuni Statuta Javnog komunalnog preduzeća „Gradska čistoća” i promeni Osnivačkog akta Ustanove socijalne zaštite „Prihvatilište za odrasla i stara lica”.
U skraćenom postupku sednice naći će se predlozi rešenja o razrešenju i imenovanju v.d. direktora u jednom broju preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Beograd, kao i predlozi rešenja o razrešenju i imenovanju članova upravnih i nadzornih odbora i članova školskih odbora.
Treća sednica gradskog parlamenta, prva „radna” posle konstituisanja novog saziva i izbora gradonačelnika, biće održana uz poštovanje preporuka o preventivnim merama u cilju sprečavanja širenja zarazne bolesti kovid-19, koje je preporučio Gradski zavod za javno zdravlje.