Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izjavila je da su Železnice Srbije prošle godine uštedele približno 19 miliona evra, odnosno dva miliona evra više nego što je predviđeno planom ušteda za ovaj sistem. Ona je na sastanku sa predstavnicima Svetske banke navela da su najveće uštede u poslovanju ostvarene smanjenjem broja zaposlenih za 301, prirodnim odlivom, ali i povoljnijim ugovaranjem cene struje sa Elektroprivredom Srbije. Takođe, od razdvajanja Železnica Srbije na četiri nezavisna preduzeća u avgustu prošle godine, preduzeće za prevoz robe železnicom "Srbija Kargo" posluje bez državnih subvencija, i tako će i ostati.
Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da su Železnice Srbije prošle godine uštedele približno 19 miliona evra, odnosno dva miliona evra više nego što je predviđeno planom ušteda za ovaj sistem.
Mihajlović je na sastanku sa predstavnicima Svetske banke navela da su najveće uštede u poslovanju ostvarene smanjenjem broja zaposlenih za 301, prirodnim odlivom, ali i povoljnijim ugovaranjem cene struje sa Elektroprivredom Srbije (EPS).
Takođe, kako je dodala, od razdvajanja Železnica Srbije na četiri nezavisna preduzeća u avgustu prošle godine, preduzeće za prevoz robe železnicom "Srbija Kargo" posluje bez državnih subvencija, i tako će i ostati.
Prema njenim rečima, do 28. januara biće završen popis imovine svih železničkih preduzeća kako bi dalje poslovanje nastavili sa čistim bilansima.
Reformu železnica započeli smo prošle godine, a ovo je kritična godina za nastavak tog procesa, dodala je ona.
Šef Kancelarije Svetske banke u Srbiji Toni Verheijen, sa vođama projekata ove banke iz Vašingtona, Fionom Kolin i Baherom El-Hifnavijem, ocenio je da je postignut značajan napredak u reformama, kao i da je ova banka zadovoljna postignutim rezultatima i da će nastaviti da podržava projekte Ministarstva.
Spremni smo da uradimo sve što je potrebno kako bi se ove reforme sprovele do kraja, poručio je Verheijen.
Železnice Srbije će, zajedno sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, do kraja 2017. godine napraviti spisak svih neisplativih železničkih linija i ponuditi rešenje za njih, a jedno od mogućih rešenja jeste da ove linije sufinansiraju lokalne samouprave.
Sastanku su prisustvovali i direktori železničkih i putarskih preduzeća, koji su predstavnike Svetske banke informisali o realizaciji aktivnih projekata na Koridoru 10, kao i o Projektu rehabilitacije 1.100 kilometara puteva u Srbiji, čiji je jedan od finansijera i Svetska banka, navodi se u saopštenju Kabineta potpredsednika Vlade i ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.