Generalni direktor Željeznica Federacije BiH, potpisao je danas ugovor o Tehničko-poslovnoj suradnji s direktorom poduzeća Operator-Terminali FBiH. Ovaj ugovor praktično znači da su Željeznice FBiH u potpunosti spremne vršiti prijevoz obveznih državnih rezervi nafte koje bi se i trebale čuvati u državnim naftnim terminalima, a sada se čuvaju na privatnim terminalima. Ovim će se na izravan način utjecati na smanjenje opterećenosti cestovnog prometa i doprinijeti sigurnosti u prometu, a što je istodobno i značajan financijski poticaj za oba državna poduzeća. Da bi se prevezao jedan milijun tona nafte i naftnih derivata godišnje kolike su potrebe bh. tržišta, 91 kamion svakodnevo kruži prometnicama BiH. Željeznice FBiH ovaj problem rješavanju s dva vlaka dnevno.
Generalni direktor Željeznica Federacije BiH Enis Džafić potpisao je danas ugovor o Tehničko-poslovnoj suradnji s direktorom poduzeća Operator-Terminali FBiH Džemalom Bašićem.
Ovaj ugovor praktično znači da su Željeznice FBiH u potpunosti spremne vršiti prijevoz obveznih državnih rezervi nafte koje bi se i trebale čuvati u državnim naftnim terminalima, a sada se čuvaju na privatnim terminalima, priopćeno je iz Željeznica FBiH.
Ovim će se na izravan način utjecati na smanjenje opterećenosti cestovnog prometa i doprinijeti sigurnosti u prometu, a što je istodobno i značajan financijski poticaj za oba državna poduzeća.
Da bi se prevezao jedan milijun tona nafte i naftnih derivata godišnje kolike su potrebe bh. tržišta, 91 kamion svakodnevo kruži prometnicama BiH. Željeznice FBiH ovaj problem rješavanju s dva vlaka dnevno.
Obvezne rezerve Vlade Federacije BiH su 230.000 tona nafte koje su uskladištene na privatnim terminalima, za koje Vlada plaća zakup. Sva ova količina obveznih rezervi Operator - Terminali FBiH su spremni preuzeti a da ih Željeznice FBiH prevezu.
Vlada Federacije BiH je na svojoj 39. sjednici održanoj početkom veljače ove godine donijela zaključak po kojem Vlada zadužuje nadležna ministarstva da poduzmu potrebne mjere da se naftni derivati pri uvozu voze željeznicom, da osiguraju adekvatnu kontrolu prodaje naftnih derivata i poduzmu mjere da se onemogući korištenje lož - ulja kao pogonskog goriva, prenosi Klix.
“Imamo 100 vagona-cisterni spremnih za prijevoz navedenih količina. Na ovaj način bi se stekli značajni financijski prihodi neophodni za daljnji razvoj Željeznica FBiH. Ukoliko bi se nafta i naftni derivati u cijelosti prevozili na ovaj način Željeznice FBiH bi imale dodatni prihod od oko 25 milijuna KM godišnje, a efekti za državu bi bili višestruki. Država bi imala izravnu kontrolu nad procesima uvoza nafte i naftnih derivata, čime bi se umanjila mogućnost krijumčarenja.
Naplata, carine i PDV-a bila bi urednija, što bi rezultiralo povećanjem prihoda po ovoj osnovi. Bili bi osigurani kontrola kvaliteta tečnih goriva, zaštita životne sredine obzirom da Željeznice koriste čist energent za prijevoz. Osim toga, povećanjem obima prijevoza Željeznicom povećala bi se i potrošnja domaće struje. I, što je veoma važno, izravno bi se utjecalo na rasterećenje cestovnog prometa i povećanje sigurnosti za sve sudionike u prometu, što bi doprinijelo smanjenju broja nesreća, i očuvanju ionako dotrajale cestovne infrastrukture”, izjavio je Džafić.
On je naglasio da je prirodna uloga Željeznica FBiH da one budu generator razvoja Bosne i Hercegovine.
“Imamo sve potrebne predispozicije da upravo kao lider u prijevozu roba presudno utječemo na cijene, rentabilnost i sigurnost prometa”, kazao je Džafić.
Željeznice FBiH već voze 60.000 tona nafte i naftnih derivate godišnje za potrebe kompanije HOLDINA d.o.o. Također i domaća tvrtka HIFA Group već je dovezla prve količine mazuta sa Željeznicama FBiH.